ایجاد 9500 فرصت شغلی برای نیازمندان فارس
کد خبر: 4097499
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

ایجاد 9500 فرصت شغلی برای نیازمندان فارس

مدیرکل کمیته امداد فارس با بیان اینکه در هفت ماهه گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف ما ارائه شد، گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۵ هزار فرصت شغلی را در رسته‌های مختلف برای جامعه هدف فراهم کنیم.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 15 آبان در جمع خبرنگاران گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهایی بود که پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت و در ۴۳ سال گذشته منشا خدمات مختلف بوده است.

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی با استفاده از رهنمودهای امامین انقلاب، سیاست‌های خود را شکل داده است، افزود: رویکرد قالب این نهاد، توانمندسازی افرادی تحت پوشش بوده است.

موصلی همچنین با یادآوری اینکه استفاده از کسب و کارهای خرد و کم ریسک بودن و کم سرمایه بوده است، اضافه کرد: در کنار توانمندسازی اقتصادی، توانمندسازی فکری و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجا که محور اشتغال و کارآفرینی مطالبه نخبگان جامعه و مقام معظم رهبری است، مهم‌ترین برنامه کمیته امداد در این حوزه قرار گرفته است و توسعه آموزش‌های مبتنی بر کسب و کارهای نوین و خلاق را مدنظر قرار دادیم و در این راستا هشت هزار نفر در این حوزه آموزش دیده‌اند.

موصلی با بیان اینکه منابع کمیته امداد فارس حدود ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتباری است که در حوزه کسب و کار برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه افتخار خدمت به ۱۶۳ هزار خانواده با جمعیت حدود ۳۲۳ هزار نفر را داریم، گفت: بیش از ۱۰ تفاهم‌نامه عملیاتی و اجرایی با بسیاری از نهادها و سازمان‌ها که در حوزه اشتغال خرد می‌توانند به ما کمک کنند، منعقد کردیم.

وی با اشاره به اینکه در هفت ماهه گذشته ۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف ما ارائه شد، اظهار کرد: ۹۸۰ مورد از فرصت شغلی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ها و صنایع استان بوده است.

موصلی گفت: تمام فرش‌های تولیدی مددجویان را خریداری می‌کنیم و با همکاری مؤسسه فرش ایران، مراحل فروش آن را انجام می‌دهیم؛ تمام هزینه دریافتی به خانوار می‌رسد و امداد هم در تلاش است زنجیره و واسطه را بگیرد.

مدیرکل کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار خانواده مورد تایید شرکت توزیع نیروی برق گرفته‌اند و در نظر داریم پنج هزار طرح نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی داشته باشیم، افزود: فارس با توجه به تابش خورشید می‌تواند در این بخش موثر عمل کند.

وی با تصریح اینکه ۵۰۰ دستگاه تاکسی در اختیار جامعه هدف امداد فارس قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اداره کار در برش اجرایی اشتغال، ۱۲ هزار فرصت شغلی را مطالبه کرده بود ولی ما در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۵ هزار فرصت شغلی را در رسته‌های مختلف برای جامعه هدف فراهم کنیم.

افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی

موصلی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات اشتغال تا سقف یکصد میلیون تومان بود که اکنون به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: در طرح‌های ویژه مثل گلخانه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ارائه می‌شود.

وی همچنین گفت: ۶.۵ تا ۷ درصد جمعیت فارس زیر مجموعه این نهاد انقلابی هستند و فارس در این زمینه استان شانزدهم است و به خاطر اینکه فارس استان کشاورزی است ضریب تامین اجتماعی کم بوده و می‌تواند باعث افزایش مددجویان شود.

مدیرکل کمیته امداد فارس افزود: ۱۰۳ هزار خانواده زن سرپرست هستند و ۹۷ هزار و ۲۶۶ خانوار ساکن روستاها و ۶۶ هزار و ۱۳۷ خانوار ساکن مناطق شهری و ۲ هزار خانوار هم در مناطق عشایری حضور دارند.

موصلی با اشاره به اینکه در هفت ماهه اول امسال، با همکاری نیکوکاران و خیرین امکان تامین جهیزیه برای سه هزار و ۴۰۰ خانوار را شاهد بودیم، تاکید کرد: چند روز پیش ۲ هزار سری جهیزیه توزیع شد.

وی با بیان اینکه از ۱۶۳ هزار خانوار، نزدیک به هشت هزار و ۴۰۰ خانوار مستاجر هستند که نیمی از این تعداد در شهر شیراز حضور دارند، گفت: ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش در شیراز حضور دارند.

موصلی گفت: یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی با همکاری سپاه و بنیاد مستضعفان در حال احداث داریم و تا پایان سال ۶۰۰ واحد به بهره برداری می‌رسند و مابقی تا ۶ ماه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار نیکوکار در طرح‌های مختلف مثل طرح‌های «شفا»، «اکرام ایتام»، «وکلا» و غیره فعالیت دارند، گفت: ۴۲۹ مرکز نیکوکاری ایجاد شد و ۳۴۵ مرکز آن کاملا فعال هستند که رقم ریالی خدمات آنان ۱۶۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس در پایان گفت: در هفت ماه اول امسال، در بخش اکرام ۱۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه و در بخش زکات هم هشت درصد، توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس شاهد بودیم.

انتهای پیام
captcha