تمدید مهلت ارسال آثار به همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»
کد خبر: 4090896
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»

دبیر علمی همایش ملی «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین دوره این همایش تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز عصر امروز، 18 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش ملی «حوزه انقلابی؛ حوزه منتظر» اظهار کرد: پایه‌ریزی همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر در واقع احیای روحیه انقلابی حوزه‌ها است که با همت امام جمعه شیراز در حال برگزاری است.

وی افزود: فراخوان این رویداد ملی در سومین حرم اهل بیت(ع) در تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود که تا 31 شهریورماه ادامه داشت و به دلیل تقاضای مکرر جمعی از طلاب و بنا به تصمیم هیئت امنا همایش فرصت ارسال آثار توسط اساتید و طلاب تا تاریخ پایان آذر ماه تمدید شد.

حدائق اضافه کرد: حوزه علمیه میراثی بزرگ و ارزشمند است که از بزرگان برجای مانده است لذا اکنون حوزه‌های علمیه لازم است به وظیفه خود عمل کنند و از آن سنت حسنه که علما سلف برای آن‌ها به ارث گذاشتند پاسبانی کنند و درهمین راستا موضوع ویژه همایش امسال سیره علمای فارس در احیای تفکر انقلابی و نقش امامزادگان فارس در احیای تفکر انقلابی قرار داده شده است که جهت مقالات برگزیده در این ۲ موضوع ویژه‌ هم‌ جوایزی ویژه دیده شده است.

دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» با تصریح اینکه پایه‌ریزی همایش بر اساس احیای روحیه انقلابی در حوزه‌ها است، گفت: متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر برگزار نشد و از این‌رو امسال امید است تا با شکوه بهتری برگزار شود که تا به امروز ۲ پیش همایش برگزار شده که بنا شد ۲ پیش همایش دیگر هم با حضور اساتید و چهره‌های کشوری تا پایان آذرماه در شیراز برگزار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در دو عرصه علمی پژوهشی و هنری خواهد بود، افزود: در قسمت علمی جمع‌آوری مقالات را خواهیم داشت و در قسمت هنری نیز فعالیت در رشته‌های شعر، داستان، روایت، خاطره، فیلم کوتاه، اینفوگرافی و نرم افزار خواهد بود.

حدائق با اشاره به اینکه دو دوره گذشته همایش حوزه انقلابی و حوزه منتظر به صورت استانی و منطقه‌ای بوده است، افزود: امسال همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» به صورت ملی برگزار خواهد شد، البته در سال گذشته آثاری از حوزه نجف اشرف و کربلا به دبیرخانه‌ همایش ارسال شد، ان‌شاءالله که اساتید و طلاب ما‌ با حضور در این همایش و قلم‌ زدن در راستای تبیین مبانی انقلاب و انقلابی‌گری و ثبت آثار نیک در این زمینه باقیات الصالحات برای خود ثبت کنند.

وی به محور‌های همایش اشاره کرد و افزود: هویت طلبه انقلابی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حوزه زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)، تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از دیدگاه آیات و روایات و بررسی مبانی انقلابی‌گری از دیدگاه قرآن و روایات از جمله محورهای این همایش است.

حدائق با بیان اینکه همچنین بخش ویژه این همایش شامل نقش امامزادگان فارس در احیای ارزش‌ها و تفکر اسلامی و سیره علمای فارس در احیای تفکر انقلابی است، نحوه ارسال آثار و اطلاعات بیشتر از طریق https://hamayeshhf.com صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha