از تعیین شاخص‌های رتبه‌بندی مؤسسات قرآنی تا ترسیم دورنمای فعالیت‌ها
کد خبر: 4088642
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
در گردهمایی شیراز پیگیری می‌شود؛

از تعیین شاخص‌های رتبه‌بندی مؤسسات قرآنی تا ترسیم دورنمای فعالیت‌ها

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور با اشاره به گردهمایی مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور در شیراز به بیان دستور کارهایی که در این مجمع دو روزه پیگیری می‌شود، پرداخت و گفت: تعیین شاخص‌های رتبه‌بندی مؤسسات قرآنی، ترسیم دورنمای فعالیت‌های این مؤسسات و غیره از جمله مباحث مطرح شده در این گردهمایی خواهد بود.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشورمحمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور در حاشیه  گردهمایی مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور در شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به بیان اقداماتی که در این مجمع پیگیری خواهد شد، پرداخت و گفت: برخلاف اسناسنامه‌های گذشته اتحادیه‌های قبلی، رکن مجمع مدیران در تصمیم‌سازی اتحادیه کشوری و مؤسسات  قرآنی، رکن پیش برنده‌ای است.

وی تصریح کرد: در هیچ‌کدام از اساسنامه‌های گذشته که بنده نیز از اوایل مدیرعامل اولین اتحادیه مؤسسات بودم، این نقطه تعاملی دیده نشده است. برگ برنده و نقطه بالنده این اساسنامه آن است که رکنی به نام مجمع مدیران استانی به ارکان اضافه شده است که هیئت مدیره را موظف کرده است سالی چهار بار در چهار فصل مختلف در مجامع فصلی میزبان مدیران استانی باشد بنابراین امروز تمام فعل و انفعالات کاری اتحادیه در مجموعه مدیران باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و گاهاً تصمیم‌سازی مجامع عمومی و فوق‌العاده در مجموع مدیران شکل بگیرد بنابراین از نظر اهمیت نکته بسیار خوبی است که در این اساسنامه دیده شده که تاکنون چهار مجمع شکل گرفته است.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور با یادآوری اینکه مجمع امروز با حضور ۳۱ استان در حال برگزاری است که چهار استان به دلایلی نتوانستند حضور پیدا کنند، اظهار کرد: در این جلسه سند چشم‌انداز یعنی ترسیم دورنمای فعالیت قرآنی مؤسسات تا ۱۴۱۰ بررسی می‌شود؛ به جهت اهمیت موضوع تعجیلی در این که یک روزه سند را تصویب و اعلام عمومی کنیم، نداریم که به همین دلیل در این گردهمایی جلسه تبیین مسیر دور نمای سند را آغاز کردیم و اگر امروز جمع‌بندی شود کارگروهی را  تشکیل خواهیم داد که بتواند حداکثر تا یک یا دو ماه دیگر در مجمع فصلی بعدی آن را آماده کند و این سند در مسیر تصویب نهایی قرار گیرد.

وی یادآور شد: در پیام‌رسان‌ها گروه‌هایی تشکیل دادیم که برای همه سه هزار مؤسسه کشور این امکان فراهم شود که بتوانند نظرات خود را در این زمینه به ما اعلام کنند.

انجم شعاع با تصریح اینکه آرمان‌های ما در این سند تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه قرآن است، اضافه کرد: این سند حاوی  مسیری برای تحقق  آرمان‌های قرآنی مقام معظم رهبری در حوزه مؤسسات قرآنی است‌.

وی با بیان اینکه موضوع دومی که در این مجمع بحث می‌شود سند اساسنامه دیجی آلاء است، گفت: مبنای دیجی آلاء  این است که مرتبط با اساسنامه، یک ساختار کارآمدی را طراحی کنیم برای اینکه بتوانیم امکانات آموزشی و کمک آموزشی و تعاملاتی از این قبیل را به سرعت و  راحتی در اختیار مدیران مؤسسات  قرار دهیم که بتوانند کارشان را با سرعت بیشتری پیش ببرند؛ در مجمع مشهد اصل آن مورد توافق همه مدیران قرار گرفت و اشکالات و ابهاماتی اجرایی که وجود داشت در این مجمع مورد بررسی و رفع قرار می‌گیرد.

تلاش برای رسیدن به تراز الگوی مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور با ذکر این نکته که رسیدن به ترازی از الگوی مؤسسات قرآنی موضوع دیگری است که در این مجمع بحث می‌شود، افزود: برای مؤسسه تراز باید به یک تعریف برسیم و مبتنی بر آن به سمت سطح‌بندی و رتبه‌بندی بر مبنای شاخص‌هایی که مشخص می‌شود، رویم که امروز کلیات طرح سطح‌بندی و رتبه‌بندی مؤسسات و تعریف مؤسسه تراز اول مطرح خواهد شد و قطعاً کارگروه‌هایی برای ادامه مسیر تعیین خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه بحث یکسان‌سازی اساسنامه‌های اتحادیه‌های استانی نیز در این جلسه پیگیری می‌شود، اظهار کرد: با توجه به درخواست هیئت رسیدگی و نظراتی که بعد از اجرای اولین دوره یعنی چهار سال اخیر در اتحادیه‌های استانی بود، استان‌ها اعلام کردند که مواردی از اساسنامه باید بهسازی و بازنگری شود که نظرات آن‌ها را می‌شنویم و کارشناسی می‌شود که بتوانیم تا مجمع بعدی به یک اساسنامه جدیدی با رفع ابهامات قبلی برسیم. همچنین مشکلات استان‌ها را در این مجمع شنیده می‌شود.

انجم شعاع  در پایان گفت: در این گردهمایی همچنین مدیران عامل تشکل‌های قرآنی کشور برای پاسداشت شهادت شهید اسلامی امروز در کنار گلزار این شهید بزرگوار جمع می‌شوند و با آرمان‌های او عهد و پیمان می‌بندند.

انتهای پیام
captcha