خبرنگاران در جهاد تبیین ادامه‌دهنده راه زینب کبری(س) باشند
کد خبر: 4076725
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷

خبرنگاران در جهاد تبیین ادامه‌دهنده راه زینب کبری(س) باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به رسالت پیام‌آوری حضرت زینب(س) در عاشورا گفت: در عصر امروز این تعبیر پیام‌آوری حضرت زینب(س) را می‌توان در جهاد تبیین نام ببریم و لازم است خبرنگاران ادامه دهنده این راه باشند.

اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارساسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی و تقارن روز خبرنگار و عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم آنچه در روز عاشورا رخ داد با روز خبرنگار کنار هم آوریم، هیچ نکته‌ای بهتر از رسالت پیام‌آوری حضرت زینب(س) قابل توصیف نیست.

وی افزود: آن تعبیری که در اشعار عاشورایی خوانده می‌شود که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، دقیقاً منطبق با رسالت خبرنگاران آن هم از جنس خبرنگاران دین‌مدار و ارزشی است.

محبی‌پور تصریح کرد: در عصر امروز این تعبیر پیام‌آوری حضرت زینب(س) را می‌توان در جهاد تبیین نام ببریم. عملی که در راستای جلوگیری از تحریفات واقعی جامعه اسلامی نیاز است هر کسی در هر لباسی انجام دهد اما آن چیزی که از عهده خبرنگاران بر می‌آید این است که واقعیت‌های شیرین جامعه را در کنار واقعیت‌های تلخ و ناکامی به مردم برسانند تا در کنار تمامی سختی‌هایی که وجود دارد و مطمئنا در این مسیر تلاش‌هایی صورت می‌گیرد، مردم طعم شیرین خدمت و پیشرفت‌ها را همزمان بچشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: البته رسالت خبرنگار مبنی بر پیام‌آوری از کف جامعه به مسئولان و انتقادات سازنده به رفتار و عمل مسئولان هم سر جایش کاملاً محفوظ است و قاعدتا در این مسیر قابلیت انجام دارد.

وی در پایان یادآور شد: این مطالب از باب همزمانی روز خبرنگار با ایام عزاداری امام حسین(ع) بود که قاعدتاً فرصت مناسبی در اختیار خبرنگاران است که به این بخش از رسالت خبرنگاری و پیام‌آوری خودشان توجه کنند.

انتهای پیام
captcha