فعالیت ۹ تیم امدادی و اتوبوس آمبولانس در مناطق سیل‌زده فارس
کد خبر: 4072845
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲

فعالیت ۹ تیم امدادی و اتوبوس آمبولانس در مناطق سیل‌زده فارس

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از استقرار ۹ تیم امدادی و اتوبوس آمبولانس اورژانس فارس در منطقه رودبال استهبان خبر داد و گفت: تاکنون در این حادثه ۱۲ نفر مصدوم و ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

محمدجواد مرادیان، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، محمدجواد مرادیان، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامگاه شنبه، اول مردادماه با اعلام آماده‌باش کامل تیم‌های عملیاتی اورژانس فارس در منطقه رودبال گفت: عصر دیروز پس از اطلاع از وقوع سیلاب در منطقه رودبال استهبان، ۹ تیم امدادی و اتوبوس آمبولانس اورژانس فارس در محل مستقر شدند و عملیات ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به حادثه دیدگان آغاز شد.

وی افزود: تاکنون در این حادثه ۱۲ نفر مصدوم و ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند و تیم‌های سپاه، بسیج، هلال احمر و تیم‌های مردمی در حال جست‌وجو برای یافتن تنها مفقودی این حادثه در طول رودخانه هستند.

مرادیان با بیان اینکه هنگام بازدید امروز از منطقه نیز بار دیگر باران شروع به باریدن گرفت، شرایط جوی کنونی را هشداری جدی قلمداد کرد که می‌تواند با خطر جاری شدن دوباره سیلاب همراه باشد و ادامه داد: برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی، عموم مردم به هشدارها و نکات ایمنی توجه کنند.

وی با اعلام تداوم حضور توده پر بارش تا پایان هفته در استان افزود: از مردم استان می‌خواهیم در شرایط کنونی از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات، اتراق در بستر رودخانه‌ها،  قرار گرفتن در مسیل‌ها و پارک خودروها در کنار درختان فرسوده پرهیز کرده و توصیه‌های ارائه شده در این زمینه را جدی بگیرند.

انتهای پیام
captcha