دنبال بررسی علت سیل استهبان هستیم
کد خبر: 4072824
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
وزیر کشور:

دنبال بررسی علت سیل استهبان هستیم

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استهبان، دلیل اصلی سفر خود را بررسی علت وقوع این حادثه و همچنین ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه اعلام کرد.

بازدید وزیر کشور از سیل استهبان به گزارش ایکنا از فارس، احمد وحیدی، وزیر کشور عصر امروز، اول مردادماه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استهبان استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقی که در استهبان رخ داد، برای مردم عجیب بود چرا که باور نمی‌کردند با یک باران چنین سیلی بیاید.

وی با اشاره به دلایل سفرش به استهبان اظهار کرد: برای این حضور پیدا کردیم که هم حادثه را از نزدیک بررسی کنیم و ببینیم ماجرا دقیقاً چه بوده است و هم اینکه با افراد حاضر در حادثه و محل صحبت کنیم تا بتوانیم علت حادثه را دقیق‌تر بررسی کنیم.

وحیدی ادامه داد: همچنان بررسی می‌کنیم که آیا راهکاری برای جلوگیری از وقوع این حادثه بوده است یا اینکه تخلف، قصور و یا تقصیری در این زمینه وجود داشته است و کمک می‌کنیم تا ابعاد حادثه مشخص شده و کمک‌های لازم را به بازماندگان ارائه دهیم.

وزیر کشور در عین حال با ذکر این نکته که نیروهای هلال احمر، بسیج، سپاه، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و کمک‌های مردمی از ساعات ابتدایی وقوع سیل در محل حادثه حضور داشتند، گفت: این نیروها بخشی از افراد حادثه دیده را نجات داده و اجساد فوت‌شدگان را هم از آب بیرون آوردند و اکنون جسد یکی دو نفر دیگر مانده است که در حال جست‌وجوی آن‌ها هستند.

وی در پاسخ به اینکه چرا شخصاً در محل حادثه حضور یافته است، گفت: اصل هدف ما از این حضور ضمن بررسی حادثه، ابراز همدردی با مردم و بازماندگان این حادثه است چراکه حادثه بسیار تلخی رخ داده است البته استاندار، دهیاران و مسئولان مختلف هم در این مکان حضور داند اما حضور ما بهتر است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha