پیگیری مسائل عفاف و حجاب و مقابله با اختلاس تنافی با هم ندارند
کد خبر: 4068836
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

پیگیری مسائل عفاف و حجاب و مقابله با اختلاس تنافی با هم ندارند

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه عمده سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا مشکل جامعه ما اکنون عفاف و حجاب است و چرا اختلاس مسئولان پیگیری نمی‌شود، گفت: این در واقع یک مغالطه است که هیچ تنافی با هم ندارد و هر دو مورد را می‌توان پیگیری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد گودرزی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد گودرزی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، ۱۴ تیرماه در نخستین همایش عفاف و حجاب ویژه فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری استان فارس که در هتل چمران شیراز برگزار شد، گفت: عمده سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا مشکل جامعه ما اکنون عفاف و حجاب است.

وی افزود: این سؤال و امثال این سؤال‌ها مسائلی است که هم در شبکه‌های مجازی و هم در بین بعضی افراد مطرح می‌شود که اگر شما مسئول بودید کدام گزینه را برای حل کردن انتخاب می‌کردید، اختلاس مسئولان یا عفاف و حجاب را پیگیری می‌کردید؟ این در واقع یک مغالطه است که هیچ تنافی با هم ندارد و هر دو مورد را می‌توان پیگیری کرد.

گودرزی بیان کرد: موردی که باید در تمام ارتباطات اجتماعی بدانیم این است که اگر کسی از لحاظ پوشش وضعیتش مناسب نبود در مرحله اول قضاوت نکنیم که بی‌ایمان است.

 وی با یادآوری اینکه پوشش نامناسب عوامل متعددی دارد، تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث شده است شخص به این سمت کشیده شود، مشکلات اقتصادی است که از ستاندار درخواست می‌شود جلساتی درباره گرانی و مسائل اقتصادی برگزار کنند تا معضلات اقتصادی جامعه بررسی شود.

گودرزی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود که انسان به سمت پوشش نامناسب رود، تغییر ارزش‌ها است یعنی گذشت زمان بر اثر تبلیغات سوء دشمن جامعه را به سمتی برده است که فکر می‌کنند این پوشش نوعی ارزش و کلاس محسوب می‌شود که این نیاز به کار فرهنگی، تبلیعی و آموزشی دارد.

معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس تأکید کرد: باید بخشی از جلسات مجموعه‌ها را به موضوع ریشه ایرانی فرهنگ اصیل و با ارزش عفاف و حجاب اختصاص دهیم و مخاطبان خود را تفهیم کنیم.

 وی با ذکر این نکته که عفاف و حجاب مثل نماز و روزه نیست، بیان کرد: اگر درباره نماز و روزه صحبت کنیم بسیاری پذیرای این هستند اما در موضوع عفاف و حجاب متأسفانه در چند سال اخیر رفتار دولتمردان و سیاست‌مداران بعضا به گونه‌ای بود که عفاف و حجاب صرفاَ از جایگاه اخلاقی و ارزشی بیرون آمد، شخصی به این دلیل که رأی بیشتری بیاورد روی موضوع عفاف و حجاب دست می‌گذاشت لذا مشاهده می‌کنیم عفاف و حجاب ارزشی است که ترویج این مسئله در جامعه امروزی به راحتی ترویج نماز و مسائل عبادی نیست چون هم به اجتماع، هم به فرد و نیز به خانواده بر می‌گردد بنابراین ما قبل از هر اقدامی عامل و ریشه آن پوشش نامناسب را باید بررسی کنیم.

 گودرزی با تصریح اینکه یکی از عللی که باعث می‌شود فرهنگ پوشش نامناسب گسترش پیدا کند سکوت است، اظهار کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر سبب می‌شود که ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش‌ها شود.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس افزود: در رابطه با ترویج فرهنگ دینی شیوه‌های مختلفی داریم که یکی از شیوه‌ها شیوه غیر مستقیم و همچنین ملایمت در رفتار و گفتار است که این‌ها نیاز به آموزش دارد.

 وی با بیان اینکه در مورد عفاف و حجاب دو نوع مخاطب داریم، تصریح کرد: یک نوع آحاد مردم هستند و مخاطب دیگر کارمندانی هستند که با ما در صنعت گردشگری کار می‌کنند. نمی‌توانیم این دو نوع مخاطب را از لحاظ برخورد گفتاری و رفتاری با یک چشم  ببینیم؛ در هر دو مورد رعایت احترام و ملایمت الزامی است.

گودرزی ادامه داد: درباره مردم باید  کارهای فرهنگی، تبلیغی، ترویجی و کارهایی در راستای اقناع اندیشه افکار عمومی انجام داد و در راستای تقویت پوشش نیروهایی که در مجموعه داریم با کارهای فرهنگی، ترویجی و جلسات توجیهی نهایتا به این سمت برویم که قانون مجموعه رعایت شود.

انتهای پیام
captcha