به گزارش ایکنا از فارس، ژیلا حیدری، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس شامگاه یکشنبه، 23 شهریور در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به طرح شهید محمودوند گفت: این طرح در راستای عدالت آموزشی اجرا میشود و هدف آن شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل است. سامانه سیدا بصورت دائم بهروزرسانی میشود تا دانشآموزان بازمانده شناسایی شوند.
وی افزود: این فرآیند در سه مرحله دنبال میشود: اول شناسایی ۱۰۰ درصد دانشآموزان بازمانده، سپس جذب و نگهداشت آنان و در نهایت احصای مسائل و مشکلاتی که موجب بازماندن آنان از تحصیل شده است. در این راستا با اداره ثبت اسناد و فناوری مخابرات مکاتبه شد تا آدرس سکونت دانشآموزان شناسایی شود. علاوه بر این، عوامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز مورد بررسی قرار میگیرند.
حیدری ادامه داد: برخی از دانشآموزان کودکان استثنایی هستند که دیرآموز شناسایی شدهاند. به مدارس بخشنامه کردیم و تا ۱۰ مهر فرصت داده شد تا این دانشآموزان بهصورت محرمانه اعلام شوند. برای این دانشآموزان، معلمانی با چهار ساعت اضافهکار در هفته و کارشناس اختلالات یادگیری اختصاص داده خواهد شد.
وی همچنین گفت: برخی دانشآموزان مشکلات مالی داشتند؛ ۱۴۳ نفر در این گروه بودند که با کمک خیران و اداره کل آموزش و پرورش حمایت شدند. دبیرخانه حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در استانداری تشکیل شده است تا از همه ظرفیتها برای حمایت از این دانشآموزان استفاده شود.
حیدری درباره دانشآموزان فاقد هویت و اتباع خارجی توضیح داد: برخی دانشآموزان فاقد اسناد هویتی بودند و مدارس نمیتوانستند آنها را ثبتنام کنند که با دستور و مساعدت قضایی این امکان فراهم شد.
وی افزود: ثبتنام اتباع بیگانه به دلیل سیاستهای دولت به تأخیر افتاده بود، اما از ۱۵ مرداد شیوهنامه آن ابلاغ شده و این افراد میتوانند ثبتنام کنند. درصدی محدودیت در ثبتنام امسال اعمال نشده و ثبتنام آنان در سامانه مشترک وزارت کشور و آموزش و پرورش ثبت میشود.
انتهای پیام