تمام مسئولان فارس همکاری با دانشگاه مهدویت را واجب بدانند
کد خبر: 4054259
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

تمام مسئولان فارس همکاری با دانشگاه مهدویت را واجب بدانند

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فعالیت دانشگاه مهدویت در این کلان‌شهر گفت: ضروری است همه مدیران و مسئولان استان و شیراز همکاری و همراهی با این نماد معنوی کشور را بر خود واجب بدانند.

سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، سیده مریم حسینی، رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 11 اردیبهشت در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا با اشاره به در پیش رو بودن روز بزرگداشت مقام معلم گفت: رهبر انقلاب اسلامی، معلمان را عناصر تعیین‌کننده در دستگاه عظیم فرهنگی آموزش و پرورش خواندند و با تأکید بر لزوم صیانت از شأن و نقش معلمان فرمودند معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و حفظ شأن و جایگاه معلم در درجه‌ی اول به عهده‌ خود آنان است و هر معلمی باید این احساس را داشته باشد که او آینده‌ساز است.

وی افزود: چنین نقش خطیر و با ارزشی كه به طرق اولی بر عهده پیشروان ما هم بوده است ما را به این نكته می‌رساند كه بسترسازی جهت تحقق این مهم امری واجب است و در این راه رفع دغدغه معیشت و مایحتاج و نیازهای مادی این قشر زمینه رفع دغدغه‌های فكری آن‌ها را فراهم می‌كند و در ایفای هدف غائی معلمان كه همان تربیت انسان شایسته است، بسیار موثر خواهد بود.

حسینی یادآور شد: معلم بزرگ انقلاب معرفت و بصیرت، مقام‌معظم رهبری در بند سه اصل سوم سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش امر اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه‌ آنان برای خدمت مطلوب با اقدامات فرهنگی و تبلیغی و خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی فرهنگیان را خاطرنشان می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: قانون اساسی ما نیز در اصل سی به امر آموزش و پرورش و بسترهای تحصیلاتی اختصاص یافته است و در قانون وظایف شورا و شهرداری نیز تشریك مساعی در امر فرهنگ و تولیت بدنی و مدرسه تصریح شده است.

وی گفت: این موارد در کنار سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش به ویژه اصل دوم مبنی بر ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولّد سرمایه‌ اجتماعی  و عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن (از مهد کودک و پیش‌دبستانی تا دانشگاه) به عنوان امر حاکمیتی با توسعه‌ی همکاری دستگاه‌ها مجالی است تا همانا شهرداری و شورای شهر هم در حد وظایف در زمینه‌های تربیتی و تجهیز کتابخانه‌ها و امور ورزشی در این مهم به ویژه برای خانواده‌های نیازمند نقش ایفا کنند.

حسینی تأکید کرد: ضروری است از معلمان و اساتید معظمی که در شهرداری شیراز حضور دارند و به امر آموزش جوانان ‌‌نوجوانان و دانشجویان این مملکت مشغول هستند توسط شهرداری شیراز به مناسبت این روز مبارک تقدیری به عمل آید و این روز در تقویم شهرداری شیراز هم تثبیت شود تا نشانی از ارج گذاری به مقام معلم باشد.

وی به دانشگاه مهدویت و فعالیت مرکز تخصصی مهدویت شیراز اشاره کرد و گفت: این دانشگاه که هدف آن پرورش و تزکیه و تعلیم عبد صالح و جوانان امام زمانی است، دیر زمانی است که در شیراز کار خود را آغاز کرده است. این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی در حوزه معارف مهدویت در سطح ملی و بین‌المللی است که نگین افتخاری برای شهر شیراز شده است که به سیره و زندگی حضرت ولی عصر(عج) می‌پردازد و ضروری است همه مدیران و مسئولان استان و شیراز همکاری و همراهی با این نماد معنوی کشور را بر خود واجب بدانند.

حسینی پیشنهاد داد: تدوین لایحه همکاری متقابل شهرداری و مرکز علمی کاربردی شهرداری شیراز در دستور کار قرار گیرد تا هم شهرداری سهم خود را ادا کند و هم این دانشگاه از غربت فکری مدیران شهر به درآید و با قرارگرفتن در مسیر تولید علم خوراکی برای شهرداری و حتی مجموعه فرهنگی شهرداری شیراز فراهم کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت شهرداری گفت: آمار و ارقام همیشه مقیاس مناسبی برای تعیین و تعریف جایگاه و وضعیت یک فرد یا مجموعه هستند. هر چه آمار متناسب با شرایط و اوضاع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی استخراج شود به واقعیت نزدیک است حتی اگر باب میل ما نباشد. مهم رضایت نسبی از آمار و افزایش میزان رضایتمندی است که حسب آمار و ارقام ارائه شده از سوی شهرداری شیراز و تخصیص‌های انجام شده، فعالیت شبانه‌روزی برخی پروژه‌ها مثل بزرگراه سردار سلیمانی و مدافعان سلامت، سرعت چندبرابر خط دو مترو شیراز، اوراق مشارکت و … همه نشان از عزم همه واحدهای شهرداری در انجام وظایف محوله و خدمت‌رسانی به شهروندان است و ضروری است شورا نیز همچنان اتاق فکر موثری بر این مسئولیت‌پذیری شهردار و همکارانش باشد زیرا در مواردی انتظارات از برخی مدیران و معاونان شهردار بیشتر است و مردم انتظار انقلابی در خدمت‌رسانی دارند تا همچنان امید در میان مردم زنده باشد و روز به روز اعتماد مردم بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha