دانشگاهیان در قبال مشکلات جامعه خود را مسئول بدانند
کد خبر: 4018923
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
مؤذنی:

دانشگاهیان در قبال مشکلات جامعه خود را مسئول بدانند

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه باید به جهاد علمی برای کسب مرجعیت علمی در جهان بپردازیم، گفت: دانشگاهیان باید در قبال مشکلات جامعه و صنعت خود را مسئول بدانند.

محمد موذنی، رئیس جدید دانشگاه شیراز به گزارش ایکنا از فارس، مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شیراز امروز، 15 آذرماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و همچنین معاون وزیر علوم در شیراز برگزار شد.

محمد موذنی، رئیس جدید دانشگاه شیراز در این مراسم با بیان روایاتی ازمعصومین و اشاره به اهمیت تحول‌آفرینی دانشگاه در کلام امامین انقلاب بر سنگینی مسئولیت دانشگاه در تمدن‌سازی تاکید کرد و گفت: باید به جهاد علمی برای کسب مرجعیت علمی در جهان بپردازیم.

وی افزود: دانشگاه تراز انقلاب، دانشگاهی است که حاصل آن تربیت دانش‌آموختگان توانا و متعهد با اخلاق و تلاشگر در راستای حل مشکلات جامعه ایرانی اسلامی باشد.

مؤذنی با تاکید بر اینکه دانشگاهیان باید در قبال مشکلات جامعه و صنعت خود را مسئول بدانند، گفت: دانشگاهیان برای رفع مشکلات زیست محیطی، رفع ترافیک آلودگی هوا رفع مشکلات ناشی از کمبود آب و ... چاره‌اندیشی کنند و آسیب حوادث طبیعی غیرمترقبه را به حداقل برسانند.

وی، آموزش با کیفیت و بروز و آموزش دانشجویان عالم متعهد کارامد و تولید علم نافع برای حل مشکلات جامعه وصنعت و اعتلای فرهنگ و تلاش برای توسعه متوازن و تجمیع واحدهای پراکنده دانشگاه همچنین  تلاش برای تکریم ارباب رجوع و شایسته سالاری در انتخاب مدیران و ارتباط مستمر با رسانه‌ها وتعامل سازنده با مسئولین استان را ازجمله اهدافش در دوران جدید مسئولیت برشمرد.

رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: امروز چشم امید میلیون‌ها هم وطن به مسئولان کشور از جمله ما دانشگاهیان دوخته شده است لذا باید از دسته‌بندی‌های باندی و گروهی عبور و سمت اهداف عالی حرکت کنیم.

حمید نادگران، رئیس سابق دانشگاه شیراز نیز در این مراسم گفت: نخستین شاخص مدیریتی ما در زمان مدیریت، تعامل سازنده و همدلانه و هم افزایی با سایردستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی استان بود. همچنین سعی کردیم با همه دانشگاهیان و مجامع درون و بیرون دانشگاه تعامل فراجناحی داشته باشیم و به نظر می‌رسد توانستیم جو اعتماد متقابل را برقرار کنیم.

وی، ماحصل این شاخص‌های مدیریتی را ایجاد ارامش برای کار اصلی دانشگاه عنوان و به تمکین قوانین بالادستی و آیین نامه‌های مصوب اشاره کرد و گفت: عدم تبعیض و اجرای قانون برای همه، به اعتماد دانشگاهیان افزوده است.

نادگران حضور متناوب در جلسات کاری و عمومی دانشگاه، تبادل نظربا مدیریت دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و به‌کارگیری جوانان در اعضای هیئت علمی، ترمیم ساختار دانشگاه، ایجاد شورای عالی سیاست‌گذاری آموزشی و پژوهشی برای هدفمندسازی ماموریت‌های دانشگاه و تبیین دراز مدت برنامه‌های دانشگاه و نیل به اهداف از پیش تعیین شده، جذب حمایت خیرین و استمرار ارتباط با فارغ‌التحصیلان و طرح جذب اساتید و هیئت علمی را از جمله اقدامات اساسی در دوران مسئولیتش برشمرد.

انتهای پیام
captcha