دانشگاه علوم و معارف قرآن ظرفیت بین‌المللی شدن دارد
کد خبر: 4016207
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

دانشگاه علوم و معارف قرآن ظرفیت بین‌المللی شدن دارد

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه دانشگاه علوم و معارف قرآن دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با توجه به زیرساخت‌ها و توانمندی‌هایی که در اختیار دارد، به خوبی می‌تواند به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود، گفت: این دانشگاه در سطح بین‌المللی می‌تواند پذیرش دانشجو داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 4 آذرماه در دیدار با زینب روستایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با توجه به زیرساخت‌ها و توانمندی‌هایی که در اختیار دارد، به خوبی می‌تواند به یک دانشگاه بین‌المللی تبدیل شود و در سطح بین‌المللی، پذیرش دانشجو داشته باشد.

وی افزود: متأسفانه در برخی کشورهای اسلامی، برای تحصیل معارف اسلامی، محبین اهل بیت(ع) و خصوصا بانوان مشکلات و محدودیت‌هایی دارند که اِن‌شاءلله با سیاست‌هایی همچون اعطای بورس، زمینه جذب دانشجو از این کشورها و همچنین سایر نقاط جهان فراهم شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: کسانی در رشته‌های علوم قرآنی حضور پیدا می‌کنند که انتخاب اصلی و علاقه آن‌ها به معارف قرآن کریم است و هدفمند در رشته‌های قرآنی تحصیل می‌کنند.

کلانتری با اشاره به اهمیت جایگاه دانش‌آموخته‌های علوم قرآنی در کشور گفت: فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم قرآنی چه در ادارات و نهادهای دینی محل کار و چه در کانون خانواده و در امر تربیت فرزندان، افراد مفیدی هستند. به همین خاطر هر کسی در هر گوشه از کشور وارد رشته قرآنی شود، در کار و زندگی، فردی موثر و مفید خواهد بود.

وی اظهار کرد: دانشکده علوم قرآنی باید با برنامه‌ریزی‌های مدون در جهت تربیـت نیروهای متعهد، مؤمن و توانمند در حوزه‌های قرآنی گام بردارد و در ارتقای سطح فرهنگ و دانش عموم جامعه در زمینه معارف قرآن کریم کوشا باشد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: کلان شهر شیراز با ورودی گردشگران غیرایرانی فراوان، ظرفیت بالایی برای اشاعه اسلام دارد. شیراز همیشه شهر اولیاءالله و شهری مذهبی بوده است و حرم‌ها و مدارس بزرگ دینی داشته است. مردم این خطه از کشور، همواره متدین و پذیرای اهل بیت(ع) بودند.

کلانتری در پایان بر لزوم گسترش همکاری‌های حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) به عنوان قطب فرهنگی - مذهبی جنوب کشور با دانشگاه علوم و معارف قرانی در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha