نهضت مسکن‌سازی در فارس با احداث ۱۲۰ هزار خانه آغاز می‌شود
کد خبر: 4005023
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۰
قاسمی:

نهضت مسکن‌سازی در فارس با احداث ۱۲۰ هزار خانه آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم استان فارس برای احداث مسکن ۱۲۰ هزار واحد است، از آغاز نهضت مسکن‌سازی در این استان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی شامگاه پنج‌شنبه، 22 مهرماه در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت و دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به مسئله مسکن اشاره کرد و گفت: در بحث زیرساخت‌های مسکن مهر مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی افزود: از 2 میلیون مسکنی که قرار شد در کشور احداث کنیم، سهم استان فارس 120 هزار مسکن است که برای این کار در اکثر شهرهای استان زمین داریم و به زودی نهضت مسکن‌‌سازی را در فارس آغاز خواهیم کرد.

قاسمی در ادامه سخنان خود به وضعیت راه‌های استان فارس اشاره کرد و گفت: آزادراه شیراز ـ اصفهان بزرگترین آزادراه کشور است و به دلایل مختلف باید قطعه ۷ و ۸ ایجاد شود تا توزیع ترافیک اتفاق بیفتد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا پایان امسال قطعه ۶ این آزاد راه تمام می‌شود، افزود: قطعه ۷ و ۸ نیز قبل از سفر توافق با سرمایه‌گذار انجام شد و این آزادراه می‌تواند آزادراه بوشهر را کامل کند. قطعه ۸ نیز تا ۲.۵ سال طول می‌کشد اما عملیات اجرایی شروع می‌شود.

وی با تصریح اینکه تکمیل آزادراه محور جهرم ـ لار نیز مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده است. 

قاسمی با بیان اینکه برای بزرگراه دشت ارژن ـ قائمیه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است، گفت: راه‌آهن نیز با تهاتر نفت و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان سرعت می‌گیرد و در یک ماه آینده قراردادها اجرایی می‌شود و البته پروژه‌های دیگر هم در زمینه راه در فارس مد نظر است.

وی همچنین با یادآوری اینکه باند کوار ـ عسلویه که اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی شده ‌است و ظرف یک ماه آینده با سازندگان شروع می‌کنیم، از پیش بینی 1000 میلیارد تومان، به غیر از سهم بخش مشارکت کننده در این پروژه خبر داد.

انتهای پیام
captcha