نقش خانواده در دستیابی به سعادت / فصلى نوین در ائتلاف‌سازى راهبردى‌ برای ایران رقم خورد
کد خبر: 3999791
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

نقش خانواده در دستیابی به سعادت / فصلى نوین در ائتلاف‌سازى راهبردى‌ برای ایران رقم خورد

امام‌جمعه اکبرآباد استان فارس با یادآوری آیات قرآن کریم، نقش خانواده و زن و مرد در کنار یکدیگر را برای دستیابی به سعادت یادآور شد و گفت: سعادت انسان در این است که از تلاطم و اضطراب روحی در امان و آرامش روحی داشته باشد و این را خانواده به انسان می‌دهد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام قاسم میرشکاری، امام‌جمعه اکبرآباد کوار، امروز، دوم مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به بحث سبک زندگی اسلامی و اخلاق خانواده اشاره کرد و گفت: با اجرای صیغه‌ عقد و قبول پیمان ازدواج، دختر و پسر دیروز، زن و شوهر امروز می‌شوند و خانواده‌ جدیدی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به آیه 21 سوره روم، افزود: خداوند در این آیه فرموده است یکی از نشانه‌های قدرت الهی آن است که برای انسان‌ها از نوع خودتان و از جنس خودتان همسرانی قرار داد؛ برای شما مردان، زنان را و برای شما زنان، مردان را. از خودتان هستند؛ جنس جداگانه‌ و در دو رتبه جداگانه نیستند، همه یک حقیقت بوده و یک جوهر و یک ذات هستند البته در بعضی از خصوصیات، با هم تفاوت‌هایی دارند، چون وظایفشان دوتاست.

میرشکاری ادامه داد: زوجیت و دو جنسی در طبیعت بشر، برای هدف بزرگی است. آن هدف، عبارت است از سکون و آرامش، تا در کنار جنس مخالف در درون خانواده - مرد در کنار زن، زن در کنار مرد - آرامش پیدا کنند. برای مرد هم آمدن به داخل خانه، یافتن محیط امن خانه، زن مهربان و دوستدار و امین در کنار او، وسیله‌ آرامش است؛ برای زن هم داشتن مرد و تکیه‌گاهی که به او عشق بورزد و برای او مانند حصن مستحکمی باشد - چون مرد جسماً قویتر از زن است - یک خوشبختی است؛ مایه‌ آرامش و سعادت است.

امام‌جمعه اکبرآباد ادامه داد: خانواده این را برای هر دو تأمین می‌کند. مرد برای پیدا کردن آرامش، به زن در محیط خانواده احتیاج دارد؛ زن هم برای یافتن آرامش، به مرد در محیط خانواده نیازمند است و هر دو برای سکون و آرامش، به هم احتیاج دارند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چیزی که بشر به آن احتیاج دارد، آرامش است، گفت: سعادت انسان در این است که از تلاطم و اضطراب روحی در امان و آرامش روحی داشته باشد. این را خانواده به انسان می‌دهد؛ هم به زن و هم به مرد.

میرشکاری تصریح کرد: طبق آیات قرآن کریم رابطه‌ درست زن و مرد مودت و رحمت، رابطه‌ دوستی و مهربانی است و به همدیگر عشق بورزند و با هم مهربان باشند البته عشق ورزیدن همراه با خشونت مورد قبول نیست؛ مهربانی بدون محبّت هم مورد قبول نیست.

امام‌جمعه اکبرآباد اظهار کرد: طبیعت الهی زن و مرد در محیط خانواده، طبیعتی است که برای زن و برای مرد رابطه‌ای فیمابین به‌وجود می‌آورد که آن رابطه، رابطه‌ عشق و مهربانی است. اگر این رابطه تغییر پیدا کرد و مرد در خانه احساس مالکیت کرد و به چشم استخدام و استثمار به زن نگاه کرد، این ظلم است که متأسفانه خیلی از مردان این ظلم را می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عضویت ایران در پیمان شانگهاى اشاره و آن را فصلى نوین در ائتلاف‌سازى راهبردى‌ توصیف کرد و گفت: یکى از اضلاع سیاست راهبردى آمریکا بر علیه ایران منطقه گرایى تهاجمى از راه ائتلاف‌سازى با مرتجعان منطقه و ائتلاف‌سوزى بین ایران و هم‌پیمانان او بود. این اتفاق مهم یک پیروزى دیپلماتیک براى ایران انقلابى و افتخارى براى دولت سیزدهم در آغاز کار اوست. طبیعى است آمریکا و صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب از این اتحاد و اتفاق منطقه‌اى بسیار عصبانى‌ هستند.

میرشکاری با تأکید بر اینکه این واقعه فصلى نوین در تکمیل ائتلاف‌سازى ایران و شکست بزرگ و راهبردى براى آمریکا و رژیم صهیونیستى است، افزود: حضور ایران در این سازمان مى‌تواند فواید بسیار مهمى براى کشورمان درپى داشته باشد.

وی، تأثیرگذارى بیش از پیش ایران در معادلات امنیتى و اقتصادى منطقه‌، کاهش فشارهاى اقتصادى غرب و غلبه بر تحریم‌هاى آمریکا که چند سالی است برعلیه کشورمان اعمال شده است‌، فعالیت مهم و تأثیرگذار ایران در بخش امنیت انرژى پیمان شانگهاى، ورود به بخشى از بازارهاى مهم جهان و انجام مبادلات تجارى متقابل با آن‌ها و امکان فروش و صادرات کالاهاى تولیدى ایران به بیش از 3 میلیارد نفر از جمعیت جهان‌ را از جمله دستاوردهای این عضویت برشمرد.

امام‌جمعه اکبرآباد اظهار کرد: همکارى‌هاى بانکى، یکى دیگر از دستاورد مهم عضویت دائمى کشور ایران در این سازمان و حضور در شوراى مشترک بانکى بین کشورهاى عضو است که هدف شوراى مشترک بانکى، تسهیل در فراهم کردن سرمایه مورد نیاز براى اجراى پروژه‌هاى مشترک سازمان است.

به گفته وی تقویت همکارى‌هاى دوجانبه ایران با شرق (چین و روسیه) و هم‌چنین کشور هندوستان و تقویت توافقنامه‌هاى 25 ساله با چین و توسعه فعالیت‌هاى بندرى به‌ویژه منطقه چابهار با هند از دیگر دستاوردهای این عضویت است.

میرشکاری همچنین به توافقنامه نظامى ـ سیاسى آمریکا و انگلیس با استرالیا در خصوص فروش جنگ‌افزارهاى پیشرفته به خصوص زیردریایى‌هاى هسته‌اى که جمعا 50 میلیارد دلار ارزش آن مى‌شود، اشاره کرد و گفت: این کار بازتاب بسیار گسترده‌اى در محافل شرق و غرب داشته است. این توافقنامه با هدف تجهیز استرالیا جهت مقابله با چین تنظیم شده و در همین راستا این کشور 12 زیردریایى پیشرفته با پیشران هسته‌اى و احتمالا موشک‌هاى کروز توماهاوک را دریافت خواهد کرد.

امام‎جمعه اکبرآباد ادامه داد: چین اولین کشورى بود که این اقدام را محکوم کرد اما جالب اینجاست که اتحادیه اروپا و به‌خصوص حاکمان کاخ الیزه نیز این اقدام را به‌شدت زیر سؤال بردند تا جایى که وزیر خارجه فرانسه آن‌را خنجر آمریکا از پشت به‌ خود نامید. مکرون که براى تحقق منافع آمریکا در هر جاى جهان به‌ویژه غرب آسیا اکثراً در نقش پلیس بد ظاهر مى‌شد این بار ضربه سنگینى را از آمریکا خورد. داستان عبرت‌آموز دل‌بستن به‌آمریکا و عواقب آن بار دیگر تکرار شد.

وی بیان کرد: خنجرى که آمریکا به‌ فرانسه زد نشان داد حاکمان کاخ سفید پاى منافعشان که به‌ میان بیاید به‌ متحد دیرینه خود نیز (که حداقل در ایدئولوژى لیبرالى، تقابل با چین و روسیه و جلوگیرى از نفوذ ایران در غرب آسیا با آن نوعى اشتراک نظر داشت) رحم نخواهند کرد چه برسد به ‌اینکه عده‌اى خوش‌خیال در ایران گمان کنند مى‌شود با آن‌ها به‌تفاهم و همکارى بر مبناى منافع مشترک رسید.

انتهای پیام
captcha