دولت شفافیت و اقناع افکار عمومی را در اولویت قرار دهد
کد خبر: 3993308
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

دولت شفافیت و اقناع افکار عمومی را در اولویت قرار دهد

خطیب جمعه کامفیروز با تأکید بر ضرورت پرهیز از توجه به سهم‌خواهی‌های گزاف در انتصابات افراد در دولت جدید، گفت: دولت سیزدهم باید صداقت، شفافیت و اقناع افکار عمومی را در اولویت‌های خود قرار دهد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی‌زاده، خطیب جمعه کامفیروز امروز، پنجم شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت به‎مناسبت سالروز تخریب حرمین عسکرین(ع) به دست سلفی‌های افراطی، در خصوص استقرار رسمی هیئت دولت سیزدهم و شروع به کار آن‌ها، گفت: دولتی که با شعار مردمی بودن انتخاب شد، اکنون پس از گرفتن رأی اعتماد مجلس برای وزرایش، رسما شروع به‌کار کرده است.

وی افزود: اولین نکته‌ای که شخص رئیس جمهور و وزرا باید مدنظر قرار دهند این است که انتخاب استانداران، فرمانداران، مدیران ارشد و میانی همگی در امتداد تحقق آرمان‌های دولت مردمی بوده و اگر در این زمینه خدایی ناکرده به سهم‌خواهی‌های گزاف و انتصابات افراد بی‌تخصص و بی‌تعهد روی آورند قطعاً فرجام این دولت نیز نیک نخواهد بود.

تقی‌زاده تصریح کرد: توقع مردم این است که در این زمینه با انتخاب جوانان انقلابی و کاربلد، بستر رشد و شکوفایی استعدادهای این مرز و بوم را فراهم کرده و موجبات حل و فصل مشکلات معیشتی و اقتصادی که اکنون در صدر مشکلات جامعه قرار دارد را فراهم آورند.

خطیب جمعه کامفیروز تصریح کرد: نکته دوم اینکه دولت سیزدهم باید صداقت، شفافیت و اقناع افکار عمومی را در اولویت‌های خود قرار دهد. این دولت باید با بهره‌گیری از ابزار رسانه، صادقانه موفقیت‌ها و شکست‌های خود را با مردم در میان بگذارد و چیزی را از آن‌ها پنهان نکند تا مردم فهیم ایران، به درستی و با دید باز به قضاوت کارهای این دولت بنشیند.

وی سپس با اشاره به تحولات اخیر افغانستان، گفت: 40 سال است که افغانستان محل جولان ابرقدرت‌های دنیا بوده و هر کدام به نوبه خود سهمی در ویرانی این کشور داشته‌اند.

تقی‌زاده ادامه داد: آمریکای خبیث بار دیگر به جهانیان نشان داد که برای تمامی عمال خود در سراسر دنیا تاریخ مصرف قائل است و پس از سررسید مدت انقضای آن‌ها، از روی آن‌ها رد شده و با کوله‌باری از خفت و ذلت رهایشان می‌کند، نمونه آن شاهان پهلوی، حسنی مبارک، اشرف غنی و غیره است، اخیراً هم که شاهد بودیم چطور برخی از وطن فروشان افغان را که از زمان ورود آمریکا به این کشور به آن‌ها خوش خدمتی کرده بودند به‌صورت تحقیرآمیز در فرودگاه کابل تنها گذاشت و رهایشان کرد.

امام‌جمعه کامفیروز بیان کرد: این‌ها همگی درس عبرتی است که جهانیان باید نصب‌العین خود قرار دهند که آمریکا در هرجا پا گذاشت جز ویرانی حاصلی به بار نیاورد.

انتهای پیام
captcha