جشنواره خوشنویسی آیات باز هم در پیچ و خم وعده‌ها جا ماند / اعلام زمان جدید فراخوان
کد خبر: 3954063
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

جشنواره خوشنویسی آیات باز هم در پیچ و خم وعده‌ها جا ماند / اعلام زمان جدید فراخوان

۱۷ دی‌ ماه سال جاری ایکنای فارس گزارشی از وعده دو ساله مسئولان ارشاد این استان در برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی تهیه و ارسال کرد که در آن وعده جشنواره در دهه فجر داده شده بود، اما با گذشت این ایام باز هم شاهد تعلل در وعده‌ مسئولان هستیم.

جشنواره خوشنویسی آیات باز هم در پیچ و خم وعده‌ها جا ماند / اعلام زمان فراخوانیكی از خصلت‌های حسنه‌ای كه در دستورات دین مبین اسلام به آن سفارش بسیار شده است، بحث وفای به عهد و خوش‌قولی است. در آموزه‌های دین مبین اسلام آمده است كه یك مسلمان باید وفای به عهد داشته باشد و اصولاً این یكی از ویژگی‌های افراد با ایمان و متدین است. وفای به عهد پیر و جوان، سن و جنس و قشر و صنف نمی‌شناسد و طبق این دستور الهی باید هر كسی تلاش كند به عهد خویش كه منافاتی با رضایت حضرت حق ندارد، وفا كند و به آنچه كه به دیگران وعده داده است، جامه عمل بپوشاند.

در جامعه اسلامی در اولویت نخست مسئولان باید به عهد خویش وفا كنند تا راستی‌آزمایی فعالیت‌های آنان انجام شود. مسلماً هرچقدر مسئولان به وعده‌های خویش بیشتر عمل كنند، اعتماد مردم نسبت به دولت و حكومت بیشتر خواهد شد، اما متأسفانه گاهی اوقات از مسئولان نه تنها وفای به عهدی دیده نمی‌شود، بلكه وعده‌های به اصطلاح سرخرمنی هم شنیده می‌شود و هر بار تحقق وعده خویش را به زمان دیگری موكول می‌كنند.

در تاریخ 17 دی‌ماه سال جاری بود كه ایكنای فارس گزارشی با عنوان «جشنواره ملی خوشنویسی آیات؛ اندر خم کوچه اعتبارات / وعده‌هایی که ۲ ساله شدند» ارسال کرد كه در آن از وعده دو ساله مسئولان ارشاد فارس در برگزاری این جشنواره ملی انتقاد كرده بود و نقل قول‌ها و وعده‌های مسئولان مختلف ارشاد فارس از سال 97 تاكنون درباره جشنواره ملی خوشنویسی آیات و عدم تحقق این وعده‌ها را بیان كرد.


بيشتر بخوانيد:


در این گزارش بهروز مرامی، معاون هنری سینمایی ارشاد فارس به خبرنگار ایكنا وعده داد كه فراخوان این جشنواره را در اوایل بهمن‌ ماه جاری اعلام می‌كنند و بعد از آن در خبری كه از قول صابر سهرابی، مدیركل ارشاد فارس به رسانه‌ها ارسال شد، اعلام فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی آیات جزو یكی از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر آمده بود اما این وعده باز هم تحقق نیافت تا بار دیگر شاهد تعلل در كوچه پس كوچه‌های وعده‌ و وعیدها بمانیم.

این بار، خبرنگار ایكنا به سراغ بهروز مرامی، معاون امور هنری سینمایی ارشاد فارس رفت تا پاسخ دوباره وی را در این رابطه بشنود. مرامی ضمن قدردانی از پیگیری‌های ایكنا در حوزه فرهنگ و هنر این استان، چنین پیگیری‌هایی را عاملی برای شكوفایی این عرصه دانست و گفت: این فشارها موجب شده است تا به دنبال تحقق وعده خود برآییم.

وی بیان كرد: در این رابطه روز گذشته جلسه‌ای با حضور مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس و رئیس انجمن خوشنویسان استان برگزار كردیم كه در آن بنا شد تا فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی آیات در روز شنبه، 2 اسفندماه اعلام شود.

مرامی در پاسخ به اینكه آیا این وعده قطعی است، گفت: تا دیروز چنین تصمیمی قطعی شد، مگر اینكه اتفاقی افتاده باشد و امیدواریم كه حتماً محقق شود. بنا داریم تا یك روز مانده به سالروز ولادت حضرت علی(ع) اختتامیه دهه هنر را برگزار كنیم، لذا امیدواریم قبل از آن بتوانیم از پوستر جشنواره ملی خوشنویسی آیات رونمایی داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به اینكه یكی از برنامه‌های اعلام شده از سوی ارشاد فارس برای ایام‌الله دهه فجر اعلام فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی آیات بوده است، پس چرا جشنواره به برنامه‌های دهه فجر نرسید، گفت: بسیار دوست داشتیم كه چنین اتفاقی در ایام دهه فجر رخ دهد، اما نشد و تلاش می‌كنیم كه در دوم اسفند حتماً رونمایی از پوستر جشنواره را داشته باشیم.

گرچه به دلیل وعده‌های چندین باره ارشاد فارس طی این سال‌ها درباره جشنواره ملی خوشنویسی آیات، همچنان خوش‌بین به اجرای این جشنواره نیستیم، اما امیدواریم با توجه به راه‌اندازی شورای عالی قرآن در استان فارس و نظارت این شورا بر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی استان، مسئولان به وعده‌های خود عمل كنند و وجهه فعالیت‌های هنری قرآنی استان را بیش از پیش تقویت كنند.

انتهای پیام
captcha