جشنواره ملی خوشنویسی آیات؛ اندر خم کوچه اعتبارات / وعده‌هایی که ۲ ساله شدند
کد خبر: 3945974
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶

جشنواره ملی خوشنویسی آیات؛ اندر خم کوچه اعتبارات / وعده‌هایی که ۲ ساله شدند

دو سال از وعده مسئولان ارشاد فارس به‌منظور اجرای جشنواره ملی خوشنویسی آیات «یادمان میرزا احمد نی‌ریزی» می‌گذرد و هر بار مسئولان مربوطه زمانی را برای اجرا اعلام كرده‌اند، اما همچنان این جشنواره اندر خم کوچه اعتبارات و وعده‌ها باقیمانده است.

علی‌رغم اینكه در یک جامعه اسلامی زندگی می‌كنیم و مدعی پیروی از دستورات قرآن و عترت هستیم، متأسفانه فعالیت‌های قرآنی همیشه مهجور بوده‌ و بعضاً مورد بی‌مهری مسئولان امر قرار می‌گیرند، تا جایی كه گاهی اوقات ممكن است حتی یک برنامه منحل شود.

عدم تخصیص بودجه‌‌های مناسب به فعالیت‌های قرآنی یكی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشكلات فعالیت‌های قرآنی است، چرا كه برخی از مسئولان اعتقاد چندانی برای هزینه كردن برای قرآن ندارند و گمان می‌كنند فعالیت‌های قرآنی باید با هزینه کم اجرا شوند در صورتی كه اگر مدعی هستیم، انقلاب ما قرآنی بوده است، باید بیشترین هزینه‌ها برای این فعالیت‌ها شود چرا كه اساس تمام فعالیت‌ها در نظام اسلامی مسلماً باید قرآن و آموزه‌های آن باشد.

نخستین بار در اول اردیبهشت 97، غلام‌رضا یوسفی‌نژاد، سرپرست وقت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، خبر از برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی «آیات» همراه با بزرگداشت بزرگترین كاتب قرآن، میرزا احمد نی‌ریزی داد و اعلام شد كه فراخوان و رونمایی پوستر این جشنواره در نیمه اردیبهشت‌ماه سال 97 و اختتامیه آن هم در آذرماه سال 97 اجرا می‌شود. اما با گذشت چند ماه خبری از اعلام فراخوان این جشنواره نشد تا اینكه در 14 آذر 97 احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در اولین نشست كمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این استان اعلام كرد كه تلاش می‌كند تا مقدمات اجرای جشنواره را تا اسفند 97 فراهم كنیم، اما باز هم خبری نشد.


بیشتر بخوانید:


خبرنگار ایكنا در 11 دی 97 به سراغ احمدرضا نداف رفت و وی در این رابطه گفت: اعلام فراخوان و رونمایی از پوستر این جشنواره در ایام دهه فجر صورت خواهد گرفت و اختتامیه آن نیز در سال آینده اجرا خواهد شد.

یكسال از آخرین وعده رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس گذشت تا اینكه خبرنگار ایكنا در 23 دی 98 باز هم از نداف درباره اجرای این جشنواره سؤال كرد كه وی زمان برپایی را خردادماه سال ۹۹ اعلام كرد و با تصریح اینكه فراخوان این جشنواره از هفته دیگر اعلام خواهد شد، افزود: به یاری خدا به زودی پوستر جشنواره ملی نیز رونمایی می‌شود.

این وعده‌ها همچنان ادامه یافت و هیچ خبری از اجرای این جشنواره نشد و این بار خبرنگار ایكنا در 14 تیرماه 99 به سراغ بهروز مرامی، معاون هنری سینمایی ارشاد فارس، رفت و وی در این رابطه گفت: پیش از این بنا بود كه این جشنواره در خردادماه امسال برگزار شود که شرایط شیوع كرونا، برنامه‌ریزی‌ها را بهم ریخت اما به یاری خدا اعلام فراخوان و رونمایی از پوستر این جشنواره را در دهه اول مردادماه برگزار خواهیم كرد و اختتامیه آن هم آبان‌ماه امسال است.

اكنون 2 سال است كه اجرای این جشنواره به تعویق افتاده است و تنها چیزی كه از مسئولان امر می‌شنویم وعده و وعید است. با گذشت چند ماه باز هم به سراغ معاون هنری سینمایی ارشاد فارس رفتیم تا ببینیم این بار چه پاسخی در این رابطه دارند.

مرامی به خبرنگار ایكنا گفت: البته مجری اجرای این جشنواره ما نیستیم و فقط در مقطعی مدیركل ارشاد فارس اعلام كرد تا این جشنواره را به دلیل صبغه خوشنویسی پیگیری كنیم.

وی با ابراز تأسف از تعویق دو ساله اجرای این جشنواره، دلیل این تعویق را وجود مشكلات مالی بیان كرد و گفت: فراخوان این جشنواره هنوز اعلام نشده است اما به یاری خدا اوایل بهمن‌ماه امسال فراخوان آن را اعلام خواهیم كرد.

معاون هنری سینمایی ارشاد فارس با ذكر این نكته كه مجری این جشنواره معاونت قرآن وزارت ارشاد است، ابراز امیدواری كرد كه با تأمین شدن بودجه این جشنواره بتوانیم آن را در سال آینده اجرایی كنیم.

وی اظهار كرد: زمانی كه یک جشنواره در سطح ملی قرار است به میزبانی یک استان برگزار شود، وزارت ارشاد انتظار دارد برابر مبلغی كه برای این جشنواره اختصاص می‌دهد، اداره ارشاد استان هم هزینه كرده و به تعهدات خود در این زمینه عمل كند، اما متأسفانه در استان به دلیل مشكلات مالی ما سعی می‌كنیم تا این هزینه‌ها را به نحوی تأمین كنیم؛ به‌عنوان مثال برای حمل و نقل از وسایل نقلیه اداره استفاده می‌كنیم.

مرامی در پایان اظهار كرد: امیدواریم با تأمین بودجه و آورده مالی در استان بتوانیم، مبالغ لازم را از معاونت قرآن وزارت ارشاد برای اجرای جشنواره اخذ كنیم.

انتهای پیام
captcha