تشكیل شورای عالی قرآن؛ تلاشی برای اجرای برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع)
کد خبر: 3953967
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

تشكیل شورای عالی قرآن؛ تلاشی برای اجرای برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع)

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یكی از اهداف تشكیل شورای عالی قرآن در این استان را حركت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب جهت پیشبرد اهداف نظام و اجرایی كردن برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) كه بر اساس مضامین قرآنی هستند، برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 26 بهمن‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان كه با دو دستور جلسه راه‌اندازی شورای عالی قرآن و بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی برگزار شده بود، گفت: طرح تشكیل شورای عالی قرآن با توجه به تأكیدات امام جمعه شیراز و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در جلسه پیشین شورای فرهنگ عمومی مطرح شد.

وی افزود: بنا شده است تا به‌منظور هم‌افزایی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان، شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی ذیل شورای فرهنگ عمومی استان تشكیل شود تا بر اساس این شورا بتوانیم فعالیت‌های قرآن و عترت را به‌صورت هم‌صدا و همگام در تمام نقاط استان فارس مدیریت كنیم.


بيشتر بخوانيد:


سهرابی هدف دیگر تشكیل این شورا را حركت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب جهت پیشبرد اهداف نظام و اجرایی كردن برنامه‌های سومین حرم اهل بیت(ع) كه بر اساس مضامین قرآنی هستند، برشمرد و گفت: تأكید رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس بر این است كه به وسیله شورای عالی قرآن بتوانیم برنامه‌های بسیار خوبی را در سطح استان اجرا كنیم.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به سبقه تشكیل شورای قرآنی در استان‌ها اشاره كرد و گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشكیل شده است. در سال‌های گذشته هم شورای قرآنی در استان‌های مختلف تشكیل شده بود اما به دلایلی این شوراها عملیاتی نشدند اما در سال جاری با توجه به تأكیداتی كه آیت‌الله دژكام مبنی بر راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این شورا داشتند، بنا بر آن شد تا طبق آیین‌نامه‌ای كه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، آیین‌نامه تشكیل شورای عالی قرآن در استان فارس را تدوین كنیم.

وی ادامه داد: این اساسنامه در اتاق فكر شورای فرهنگ عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و گفت‌وگوهای زیادی تا به امروز بر روی آن مطرح شده است.

سهرابی همچنین با بیان اینكه شورای قرآنی می‌تواند در شهرستان‌ها هم راه‌اندازی شود، گفت: اعضای شورای عالی توسعه فرهنگ قرآنی همان اعضای شورای فرهنگ عمومی هستند كه در شهرستان‌ها بعد از راه‌اندازی شورای مركز استان طی دستورالعملی به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بحث تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان اشاره كرد و گفت:‌ از جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی تاكنون 20 دستگاه اجرایی استان نظرات خود را درباره این نقشه ارسال كرده‌اند.

وی افزود: باید تلاش كنیم تا در سال 1400 بتوانیم از نقشه مهندسی فرهنگی استان بهره‌برداری كنیم و بر همین اساس هرچه سریع‌تر كار تدوین آن را به سرانجام برسانیم.

سهرابی با بیان اینكه همچنان منتظر ارسال نظرات اعضای شورای فرهنگ عمومی برای این نقشه هستیم تا بتوانیم برش استانی سند مهندسی فرهنگی را بر اساس راهبردها عملیاتی كنیم، گفت: اجرای این سند موجب هم‌افزایی و یكپارچه شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان خواهد شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصریح اینكه برای تدوین این نقشه چندین برنامه را در دستور كار خود قرار داده‌ایم، راه‌اندازی شورای عالی قرآن، راه‌اندازی دبیرخانه طرح خانواده متعالی و غیره را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha