راه اسلام باید ادامه یابد
کد خبر: 3952935
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
همگام با شهدای سلامت فارس / 21

راه اسلام باید ادامه یابد

در بخشی از وصیت‌نامه شهید قاسم پورعابد، یكی از شهدای انقلاب استان فارس آمده است: « مادر جان! این راه، راه اسلام است و من باید این راه را ادامه بدهم. فقط اگر شهید شدم، برایم گریه نکنید».

مجموعه سلامت فارس در طول سال‌های انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار خدمات پشتیبانی در جبهه‌های حق علیه باطل و خدمت به رزمندگان غیور میهن در بهداری‌ها و بیمارستان‌های صحرایی، شهدای گرانقدری را به این انقلاب تقدیم کرده که در روزهای دوشنبه هر هفته با این آلاله‌های جاویدان آشنا می‌شویم. در این شماره و به‌مناسبت روزهای پرفروغ دهه مبارک فجر، با شهید «قاسم پورعابد» یکی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی آشنا می‌شویم.

شهید قاسم پورعابد

تاریخ و محل ولادت: ۲۶ آذر۱۳۳۴، شیراز

تاریخ و مکان شهادت: ۲۲ بهمن۱۳۵۷، خیابان شهرداری شیراز، روبه ‌روی کلانتری ۳

محل خدمت: مخابرات دانشگاه

برشی از کتاب پروانه‌های بی پروا؛ زندگی‌نامه شهدای دانشجو و کارمند دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رو به مادر کرد و گفت: «مادر جان! این راه، راه اسلام است و من باید این راه را ادامه بدهم. فقط اگر شهید شدم، برایم گریه نکنید». این آخرین جملات قاسم به مادرش بود و بعد از آن به ‌قصد رفتن به سمت راهپیمایی‌های مردمی بهمن‌ماه از خانه بیرون آمد؛ انگار با خدای خودش عهد بسته بود تا خونش را در راه انقلاب نثار نکند، آرام و قرار نگیرد.

آن روز در اوج درگیری‌های مردمی با نیروهای شهربانی قاسم بالاخره موفق می‌‌شود سلاحی تهیه کند تا اینکه بتواند از جان خود و دیگر همشهریانش دفاع کند. در روز ۲۲ بهمن و در پی هجوم مردمی به شهربانی شیراز در بین مردم حضور داشت و با سلاحی که تازه توانسته بود به دست بیاورد، در حال تیراندازی به سمت نیروهای ضدانقلاب بود که متأسفانه با اصابت تیر تفنگ ژ۳ که از روی برجی در همان حوالی به پهلویش شلیک کردند، شهد شیرین شهادت را نوشید.

اما مادر در خانه همچنان چشم انتظار پسرش بود و بعد از این‌که چند ساعت از آمدنش خبری نشد، مادر نگران و سراسیمه به دنبال او به سمت خیابان‌ها راهی می‌‌شود. دوستان قاسم به تمامی بیمارستان‌‌ها سرکشی می‌کنند تا اینکه بالاخره در بیمارستان شیراز، کفش‌هایش را پیدا می‌کنند و مطمئن می‌شوند که قاسم در آن بیمارستان بستری ‌شده است و بالاخره بعد از جست‌وجوی بسیار در سردخانه‌ بیمارستان، جسدش را پیدا می‌‌کنند.

انتهای پیام
captcha