مهجوریت‌زدایی از قرآن با شعار محقق نمی‌شود
کد خبر: 3942584
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵

مهجوریت‌زدایی از قرآن با شعار محقق نمی‌شود

داور بین‌المللی مسابقات قرآن یکی از مصادیق مهجوریت قرآن را بی‌توجهی به گسترش فرهنگ قرآنی دانست و گفت: اکثراً شعار می‌دهند که باید به قرآن خدمت کنیم، اما در میدان عمل، قرآن سهم کمتری در فعالیت‌های فرهنگی دارد.

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی مسابقات قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به ضرورت تخصیص بودجه به فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی از مصادیق مهجوریت قرآن، بی‌توجهی به عظمت آن و نشر و گسترش فرهنگ قرآنی است.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: گسترش فرهنگ قرآنی و توجه به عظمت این کتاب آسمانی باید بیش از شعار باشد، شعارهایی که از سوی برخی از مسئولان می‌شنویم بسیار خوب است؛ باید حرکتی در جهت مهجوریت‌زدایی قرآن داشته باشیم و به قرآن خدمت کنیم و این کلمه‌های «ما باید» و «باید» بسیار از مسئولان می‌شنویم اما وقتی وارد میدان عمل می‌شویم، می‌بینیم که قرآن سهم کمتری در فعالیت‌های فرهنگی دارد.

دغاغله ادامه داد: گویا نمی‌خواهیم حدیث شریف پیامبر(ص) که فرمودند اگر فتنه‌ها، توطئه‌ها و مشکلات همچون شب تاریک بر شما مستولی شد و شما را در برگرفت به قرآن پناه برید، باور و قبول کنیم؛ مگر پناه بردن به قرآن به چه شکل باید باشد و برای این کار باید با قرآن آشنا شد و مردم را با این کتاب آسمانی آشنا کرد.

این قاری بین‌المللی با تأکید بر اینکه تلاوت صحیح قرآن یکی از راه‌های عمل به قرآن است تأکید کرد: باید در بلندگوها فریاد زد که سعادت ما با قرآن تحقق پیدا می‌کند و مشکلات در این صورت حل می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه درمان هر مشکلی قرآن و عمل به آموزه‌های آن است، گفت: با تمام این تفاسیر چرا نباید بودجه‌ای برای نشر و گسترش قرآن اختصاص دهیم؟ دلیل این است که به این باور نرسیدیم و حرف‌ها از شعار تجاوز پیدا نکرده است، گویا قانع نشدیم که قرآن توانایی حل مشکلات ار دارد به‌همین دلیل کمترین بودجه را برای قرآن در نظر می‌گیریم و حتی این بودجه هم به‌صورت کامل محقق نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha