اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی فارس را پیگیری می‌كنیم
کد خبر: 3936811
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی فارس را پیگیری می‌كنیم

مدیركل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینكه طبق قوانین مالیاتی، در صورت ارائه اسناد لازم مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند، اظهار کرد: اگر از یک مؤسسه قرآنی مالیات اخذ شده است، آن را پیگیری می‌كنیم.

ناصر هاشمی، مدیركل امور مالیاتی استان فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه آیا در این استان تاكنون از مؤسسات قرآنی مالیاتی اخذ شده است، اظهار کرد: طبق ماده 119 قانون قدیم مالیاتی یا در تبصره ماده 146 قانون جدید صاحبان مؤسسات قرآنی و فرهنگی در صورتی كه اظهارنامه یا اسناد و مدارک لازم را ارائه دهند، قاعدتاً نیازی به پرداخت مالیات ندارند.


بيشتر بخوانيد:


وی ادامه داد: البته اكنون نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد، اما به‌طور كلی اگر هر مؤسسه قرآنی مراحل قانونی را طی كرده باشد قاعدتاً از پرداخت مالیات معاف است.

هاشمی با بیان اینكه اگر مورد خاصی پیش آمده است، می‌تواند آن را پیگیری كند، افزود: در استان فارس حدود 800 واحد مالیاتی وجود دارد و اكنون نمی‌توان به‌طور دقیق آمار ارائه داد كه آیا اخذ مالیات از مؤسسات قرآنی در این استان صورت گرفته است یا خیر.

مدیركل امور مالیاتی استان فارس یادآور شد: اگر كد یا آدرسی از یک مؤسسه قرآنی كه مالیات از آن اخذ شده است را به ما ارائه دهید، با مستندات قانونی پیگیری می‌كنیم كه چرا چنین اتفاقی رخ داده است تا شفاف‌سازی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha