خدمت به خلق؛ فصلی دیگر از عبادت در حرم علی‌بن حمزه(ع)
کد خبر: 3887947
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴

خدمت به خلق؛ فصلی دیگر از عبادت در حرم علی‌بن حمزه(ع)

حرم علی‌بن حمزه(ع) یكی از فعال‌ترین حرم‌های مطهر استان فارس در عرصه فعالیت‌های جهادی است. فعالیت‌های این حرم مطهر در ایام شیوع كرونا تعطیل نشدند بلكه كارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی در آن راه‌اندازی شد. ضمن اینكه برنامه‌های مذهبی حرم مطهر نیز به فضای مجازی منتقل شده‌اند.

بعد از شیوع ویروس كرونا در كشورمان، تمام اماكن مذهبی اعم از مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبركه و همچنین اجتماعات مختلف مذهبی و غیرمذهبی تعطیل شدند، اما مریدان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) حتی در این شرایط دست از تلاش برای خدمت به خلق برنداشتند و از هیچ تلاشی در این راه فروگذاری نكردند.

چنانچه در اخبار روزانه و متعدد می‌خوانیم بعد از تعطیل شدن بقاع متبركه و مساجد، گروه‌های جهادی این اماكن مذهبی بیكار ننشسته و به یاری مدافعان سلامت آمدند. هر كسی سعی می‌كند به نحوی در این راه تلاش كند.

برای مثال حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بعد از تعطیلی، با راه‌اندازی قرارگاه سلامت و تشكیل كارگروه‌های متعددی ذیل این حرم مطهر به كمک مدافعان سلامت شتافته‌اند یا گروه‌های جهادی وابسته به حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، شاه داعی الی‌الله و غیره نیز به‌صورت روزانه كارهای مستمری در ضدعفونی كردن معابر و اماكن عمومی دارند.

در این میان گروه‌های جهادی حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) یكی از گروه‌هایی است كه در این شرایط به‌صورت شبانه‌روزی و به‌صورت شیفت‌بندی برای كمک به حفظ سلامت جامعه فعالیت می‌كند. البته حرم علی‌بن حمزه(ع) یكی از فعال‌ترین حرم‌های مطهر استان فارس در عرصه فعالیت‌های جهادی است؛ به‌طوری كه فعالیت‌های این حرم مطهر در طول سال و در هر مناسبتی پیوسته و مستمر ادامه دارد.

به غیر از برپایی مراسم‌های مناسبت‌های مذهبی در طول سال و ایام اعیاد و موالید و شهادت‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین برپایی مراسم‌های مختلفی نظیر یادواره‌های شهدا، بزرگداشت علما و بزرگان شیراز و ...، این حرم مطهر در بحث خدمت‌رسانی به محرومان و توزیع بسته‌های ارزاق، انجام اقدامات فرهنگی برای جذب گردشگران خارجی، برپایی موكب‌های پذیرایی از مردم در مناسبت‌هایی نظیر شهادت سردار دل‌ها، ایام اربعین و غیره ید طولایی دارد.

محمدحسین نصرنیا، مدیر حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) درباره فعالیت‌های این حرم مطهر گفت: بعد از تعطیلی بقاع متبركه، اقدام به راه‌اندازی كارگاه تولید اقلام بهداشتی در این حرم مطهر كردیم كه هم‌اكنون بیش از 10 روز است كه كارگاه تولید ماسک در این حرم مطهر در حال فعالیت است.

تولید روزانه 5 هزار ماسک و 4 هزار محلول

وی با بیان اینكه در این كارگاه روزانه نزدیک به پنج  هزار ماسک تولید می‌شود، افزود: این كارگاه در دو شیفت كاری فعالیت می‌كند كه در هر شیفت كاری بیش از 30 نفر اعم از آقایان و بانوان مشغول به فعالیت هستند.

حرمی كه هیچ‌گاه تعطیل نشد / برپایی مراسم‌های مذهبی در فضای مجازی

نصرنیا همچنین از تولید محلول ضدعفونی كننده در این حرم مطهر نیز خبر داد و گفت: چند روزی است كه كار تولید محلول ضدعفونی‌كننده دست نیز در این حرم مطهر آغاز كردیم كه توانایی تولید روزانه چهار هزار بطری 120 میلی‌لیتر در این كارگاه وجود دارد.

مدیر حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع)  اظهار كرد: علاوه بر این‌ها گروه‌های جهادی حرم مطهر با در اختیار داشتن دو پمپ خودرویی سمپاش و 10 پمپ دستی ‌به‌صورت روزانه و مستمر مناطق مختلف نزدیک به حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) را ضدعفونی می‌كنند.  

حرمی كه هیچ‌گاه تعطیل نشد / برپایی مراسم‌های مذهبی در فضای مجازی

توزیع اقلام بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شیراز

وی به نحوه توزیع این اقلام بهداشتی نیز اشاره كرد و گفت: این محلول‌ها و ماسک‌ها بیشتر در مناطق محروم و حاشیه‌نشین شیراز نظیر بلوار اتحاد، وزیرآباد و ... به‌صورت رایگان میان مردم توزیع می‌شوند.  

نصرنیا در خصوص گروه‌های جهادی كه در این فعالیت‌ها همراهی دارند نیز گفت: این كارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی به‌همت گروه جهادی حرم مطهر علی‌بن حمزه(ع) همراه با گروه جهادی عشاق‌الرقیه(س) فعالیت می‌كنند كه این گروه‌های جهادی همگی ذیل قرارگاه هماهنگی حضرت زینب(س) كه خود متشكل از 60 گروه جهادی بوده و دبیرخانه آن در حرم مطهر مستقر است، هستند.  

حرمی كه هیچ‌گاه تعطیل نشد / برپایی مراسم‌های مذهبی در فضای مجازی

برنامه‌های مذهبی حرم به فضای مجازی منتقل شدند

مدیر حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز در ادامه در پاسخ به اینكه آیا برنامه‌های مذهبی این حرم مطهر در ایام شیوع كرونا تعطیل شده است، گفت: خیر؛ ما تلاش كردیم تا برنامه‌های مذهبی خود را در این ایام به فضای مجازی منتقل كنیم. در ایام ماه رجب و در تمام مناسبت‌ها برنامه‌های مذهبی و همچنین قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه را به‌صورت زنده از نرم‌افزار اینستاگرام پخش كردیم و این كار را در شب‌های ماه شعبان با پخش مناجات شعبانیه ادامه خواهیم داد.

وی بیان كرد: هر شب با یكی از مجموعه‌های هیئات مذهبی برنامه‌ریزی می‌كنیم تا برنامه زنده اجرا كنیم؛ این برنامه‌ها بستگی به مناسبت‌ها شامل دعاخوانی، مولودی‌خوانی، مداحی و سخنرانی مذهبی به‌صورت كوتاه است.

نصرنیا در پایان نشانی فضای مجازی كه در آن هر شب مناجات شعبانیه به‌صورت زنده پخش می‌شود را اعلام كرد و گفت: علاقه‌مندان جهت استفاده از این برنامه معنوی می‌توانند به صفحات @oshagh_alroghayeh_shiraz و @aliebnehamze در نرم‌افزار اینستاگرام مراجعه كنند.

 

انتهای پیام
captcha