کد خبر: 4283250
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۰

روابط‌عمومی‌ها باید به مرکز تصمیم‌سازی سازمان‌ها وارد شوند

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها نباید تنها ابزاری برای اطلاع‌رسانی و پاسخگویی باشند، تاکید کرد: این بخش باید به جایگاهی برسد که نقش مؤثری در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های سازمان‌ها ایفا کند.

علیرضا اسکندری، عضو شورای شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز بعدازظهر یکشنبه، 28 اردیبهشت در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مسئولیت‌ها و وظایف گسترده حوزه روابط‌ عمومی گفت: فعالان این عرصه غالباً در خط مقدم مقابله با بحران‌ها قرار دارند و در عین حال تلاش‌های آنها به اندازه کافی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت روابط‌عمومی‌ها صرفاً انتشار اخبار یا انعکاس عملکرد نیست، افزود: تولید محتوا، مدیریت افکار عمومی، پاسخگویی به شهروندان و تعامل سازنده با رسانه‌ها، تنها بخشی از وظایف گسترده‌ای است که به عهده آنان گذاشته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها نباید تنها ابزاری برای اطلاع‌رسانی و پاسخگویی باشند، تاکید کرد: این بخش باید به جایگاهی برسد که نقش مؤثری در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های سازمان‌ها ایفا کند.

اسکندری بیان کرد: جایگاه این بخش به لحاظ اهمیت و نقشی که در اعتمادسازی، شکل‌دهی به افکار عمومی و هدایت صحیح جریان اطلاع‌رسانی ایفا می‌کند، باید تقویت و نگاه به آن تغییر کند.

عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی‌ها نباید تنها در زمان بحران مورد توجه قرار گیرند، اضافه کرد: متأسفانه در بسیاری از مواقع زمانی که با چالش یا بحران مواجه می‌شویم، بیشترین انتظار از روابط‌عمومی‌ها است، اما در شرایط عادی و روزمره این بخش کمتر دیده و حمایت می‌شود.

اسکندری تاکید کرد: کارکنان این عرصه باید همچون نیروهای متخصص و کلیدی، در قلب سازمان حضور داشته باشند و از تجربیات و توانمندی‌های آنها برای تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها می‌توانند نقش استادان روایت را برای مجموعه‌ها ایفا کنند، گفت: باید از پشت‌صحنه به متن مدیریت وارد شوند و به عنوان حلقه ارتباطی موثر میان مدیریت، جامعه و رسانه‌ها جایگاه شایسته خود را پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تقویت جایگاه روابط‌عمومی‌ها جزو اولویت‌های شورای شهر است، گفت: رویکرد مدیریت شهری باید استفاده حداکثری از توان و ظرفیت این بخش در پیشبرد امور باشد تا بتوان تعامل مطلوبی با افکار عمومی و شهروندان برقرار کرد.

انتهای پیام
captcha