به گزارش ایکنا از فارس، فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز، 20 فروردینماه در جلسه بررسی اقدامات طرح نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان(نماد) گفت: در سال جاری تاکنون بیش از هفت هزار و ۵۰۰ مدرسه استان در فرآیند رصد و پایش طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) مشارکت داشتند.
وی هدف از اجرای این طرح را مراقبت از دانشآموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیبهای اجتماعی دانست و افزود: در این راستا باید مداخلات بهموقع و مؤثر مبتنی بر مدل بومی و سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته باشیم.
قاسمی با بیان اینکه اجرای طرح نماد و برنامههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از اولویتهای آموزش و پرورش است، گفت: این طرح دارای شش فرایند آموزشهای رشدمدار، شناسایی و غربالگری، مداخله مختصر، مصاحبه تشخیصی، درمان و حمایتهای اجتماعی و روانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تصریح اینکه در راستای طرح مذکور یکسری اقدامات انجام شده و در حال انجام است، برگزاری جلسات میز نماد، تدوین برنامه بومی عملیاتی ویژه نواحی و مناطق، ثبت گزارش رصد و پایشهای انجام شده در سامانه طرح نماد، پیگیری وضعیت دانشآموزان دارای فوریتهای روانی اجتماعی، ترسیم اطلس آسیبهای اجتماعی، برگزاری دورههای ضمن خدمت ویژه کارشناسان و تبیین قوانین حمایت از اطفال و نوجوان، اجرای طرح قاضی در مدرسه و... را از جمله این اقدامات برشمرد.
انتهای پیام