تفاهم‌نامه مثلث گردشگری طلایی در هفته شیراز امضا می‌شود
کد خبر: 4209982
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس:

تفاهم‌نامه مثلث گردشگری طلایی در هفته شیراز امضا می‌شود

محمدعلی مصلحی‌فر از تدوین نهایی تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری‌های شیراز، یزد و اصفهان (مثلث طلایی) خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در هفته شیراز امسال امضا خواهد شد.

محمدعلی مصلحی‌فر، سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارسمحمدعلی مصلحی‌فر، سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به دیداری که شامگاه، 23 فروردین ماه با حقیرالسادات، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و روابط بین‌المللی شورای شهر یزد با حضور مسئولان شورا و شهرداری شیراز در شیراز انجام شد، گفت: طی سال گذشته مثلث طلایی گردشگری بین شیراز، اصفهان و یزد تشکیل شد تا این سه شهر مراودات گردشگری را داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا در جریان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری که در تهران برگزار شد، مذاکراتی برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان این سه شهر انجام شد. این تفاهم‌نامه هم‌اکنون در مرحله نهایی تدوین است تا برای امضا فی مابین شهرداری‌های شیراز، یزد و اصفهان در اردیبهشت‌ماه آماده شود.

سرپرست اداره‌کل هماهنگی امور گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه در هفته شیراز، شهرداری شیراز میزبان مسئولان مدیریت شهری یزد و اصفهان خواهد بود، گفت: در شهریورماه امسال مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) با حضور ۳۵ وزیر گردشگری از کشورهای مختلف در یزد برگزار می‌شود که با توجه به برنامه پیش‌روی ما یعنی دومین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل که بناست در مهرماه امسال به میزبانی شیراز برگزار شود، برنامه‌های مشترکی را با یزد در همین راستا برگزار خواهیم کرد.

وی یکی دیگر از مباحث انجام شده در دیدار مذکور را اعزام کارکنان شهرداری‌های شیراز و یزد برای آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه‌های مختلف شهری و گردشگری در راستای تفاهم‌نامه مطرح کرد.

مصلحی‌فر همچنین از راه‌اندازی خانه لاری‌ها در یزد خبر داد و گفت: در همین راستا نیز بنا شده است تا برنامه‌های فرهنگی و رویدادهای مشترکی میان فارس و یزد برگزار شود که می‌توان به راه‌اندازی خانه شیرازی‌ها در یزد و بالعکس اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha