جهش تولید بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 4206502
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
آیت‌الله دژکام:

جهش تولید بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، اول فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با جمعی از مسئولان استان و آموزش و پرورش استان گفت: امروزه دانش‌آموزان ما در سطح مهارت‌آموزی وضعیت خوبی ندارند و حتی برخی مهارت‌ها هم که به صورت سنتی وجود داشت رو به فراموشی می‌رود.

وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست. بنابراین، باید در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که مهارت‌آموزی را انجام می‌دهند، فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به سند تحول دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت: در این سند به مسئله مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید اشارات خوبی شده است.

فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: راه تحقق فرمایش رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در آموزش و پرورش از طریق گسترش و توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها انجام‌پذیر است.

وی افزود: امروزه خانواده‌ها به مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها اعتماد دارند و ما شاهد این هستیم که فرزندان‌شان که دارای رتبه و نمرات بالایی هستند را به هنرستان‌ها روانه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: متأسفانه ظرفیت هنرستان‌ها در استان و شهر شیراز پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ندارند.

انتهای پیام
captcha