رایزنی هنیه و النخاله پیرامون تحولات غزه
کد خبر: 4197534
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

رایزنی هنیه و النخاله پیرامون تحولات غزه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی تأکید کردند که هر مذاکراتی باید به پایان یافتن کامل تجاوز به غزه منجر شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از میدل ایست نیوز، اسماعیل هنیه و زیاد النخاله امروز، 13 بهمن‌ماه، ابتکارعمل‌ها برای پایان تجاوز به غزه را بررسی کردند.
 
به گزارش آناتولی، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این گفت‌وگو، تحولات میدانی و سیاسی که فلسطین شاهد آن است به‌ویژه نبرد طوفان الاقصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
حماس در بیانیه خود افزود که هنیه و نخاله پیرامون تلاش‌ها برای پایان دادن به تجاوزات به نوار غزه با یکدیگر رایزنی کردند.
 
همچنین دو طرف تأکید کردند که بررسی پیشنهاد جدید برای آتش‌بس در نوار غزه مبتنی بر این است که هر مذاکراتی باید به پایان یافتن کامل تجاوز به غزه منجر شود.
 
بر اساس این بیانیه، دو طرف در این گفت‌وگو بر عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر از نوار غزه، پایان محاصره، بازسازی و وارد شدن تمام نیازهای زندگی مردم ما و همچنین دستیابی به قرارداد مبادله کامل تاکید و اعلام کردند که گروه‌های مقاومت بر اساس منافع ملت و حمایت از آن عمل خواهند کرد.
 
واکنش حماس به طرح جدید برای آتش‌بس
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «اسامه حمدان»، یکی از اعضای ارشد حماس در بیروت نوشته که جنبش مقاومت فلسطین در حال بررس طرح جدید آتش‌بس است که شامل مفادی برای برقراری وقفه‌های طولانی‌مدت در جنگ و تبادل اسرای اسرائیلی با زندانیان فلسطینی است.
 
آسوشیتدپرس نوشته، حمدان در عین حال برخی از مفاد کلیدی این طرح را رد و اعلام کرد که حماس به دنبال آزادی هزاران نفر از زندانیان اسرائیلی از جمله کسانی است که حکم حبس ابد گرفته‌اند. 
 
همچنین، اسامه حمدان در مصاحبه‌ای با تلویزیون ال‌بی‌سی لبنان تأکید کرد که جنبش مقاومت فلسطین خواستار آتش‌بس دائمی است و رویکرد مرحله‌ای با چندین وقفه در جنگ را نمی‌پذیرد.
 
گزارش‌ها حاکی است مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر روز یکشنبه در پاریس بر سر چارچوبی برای توقف جنگ و آزادی سایر اسرای اسرائیلی نزد حماس به توافق رسیدند.
 
مخالفت 800 مقام آمریکایی و اروپایی با جنگ در غزه
 
در همین راستا، بیش از 800 مقام در آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا امروز بیانیه‌ای برای ابراز مخالفت با سیاست‌های دولت‌های متبوع خود در خصوص جنگ در غزه امضا کردند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نوشت: بیش از ۸۰۰ مقام آمریکایی و اروپایی بیانیه‌ای را امضا کرده‌اند که هشدار می‌دهد سیاست‌های دولت‌هایشان در قبال جنگ غزه می‌تواند نقض فاحش قوانین بین‌المللی باشد.
 
در این بیانیه آمده‌ است: سیاست‌های کنونی دولت‌های ما جایگاه اخلاقی آن‌ها را تقلیل داده و توانایی آن‌ها را برای دفاع از آزادی، عدالت و حقوق بشر در سطح جهانی تضعیف می‌کند.
 
امضاکنندگان این بیانیه تصریح کردند که این خطر منطقی وجود دارد که سیاست‌های دولت‌های ما به نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه، جنایات جنگی و حتی پاکسازی قومی یا نسل‌کشی کمک کند.

جنگی که رژیم صهیونیستی بعد از 7 اکتبر در غزه به راه انداخته تاکنون به شهادت بیش از 27 هزار فلسطینی، زخمی‌ شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و آوارگی بیش از 80 درصد جمعیت غزه منجر شده است.
انتهای پیام
captcha