حماس: سازمان‌های بین‌المللی تسلیم باج‌گیری‌های رژیم صهیونیستی نشوند
کد خبر: 4196163
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

حماس: سازمان‌های بین‌المللی تسلیم باج‌گیری‌های رژیم صهیونیستی نشوند

جنبش حماس در واکنش به ادعاهای تازه رژیم صهیونیستی از سازمان‌های بین‌المللی خواست در برابر تهدیدها و باج‌گیری‌های رژیم صهیونیستی تسلیم نشوند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، جنبش حماس در واکنش به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن سازمان آنروا در طوفان الاقصی واکنش نشان داد.

در بیانیه حماس آمده است: ما تبلیغات تحریک‌آمیز رژیم جنایتکار صهیونیستی را علیه نهادهای بین‌المللی که به مردم سرزمینمان در مقابل قتل عام آنها  کمک می‌کنند به شدت محکوم می‌کنیم. آخرین مورد این تبلیغات، ادعای همدستی برخی سازمان‌های بین‌المللی با جنبش حماس در کنار تکرار ادعای دروغین استفاده این جنبش از بیمارستا‌ن‌ها در عملیات نظامی و همچنین تحریک علیه آنروا با هدف قطع منابع مالی آن و سلب حق مردم ما از خدمات این نهادهای بین‌المللی است.

ما از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که تسلیم تهدیدها و باج‌گیری‌های این رژیم سرکش نازی نشوند که به دنبال قطع تمام خطوط حیاتی برای مردم ماست و بر اهمیت نقش این سازمان‌ها در کمک رسانی به مردم فلسطین و مستندسازی جنایات اشغالگران که فراتر از هولناک‌ترین جنایاتی است که بشر در عصر مدرن دیده است تأکید می‌کنیم.

از سوی دیگر رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند پس از کانادا و آمریکا، استرالیا اعلام کرد که کمک‌های مالی خود به آنروا را متوقف می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ما برای تقویت سیاستی کار خواهیم کرد که تضمین کند آنروا بخشی از آینده در غزه نخواهد بود. وی افزود: از تصمیم آمریکا و کانادا برای توقف کمک مالی به آنروا استقبال می‌کنم.

فیلیپ لازارینی، کمیسر عالی آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد گفت: این اتهامات غافلگیرکننده در حالی مطرح شده که حیات بیش از ۲ میلیون نفر در غزه به کمک‌های حیاتی که آژانس از آغاز جنگ تأمین کرده است، بستگی دارد.

در پی طرح این اتهامات، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به طور موقت «بودجه اضافی» آنروا را قطع خواهد کرد. مَت میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بر «لزوم تحقیقات جامع و سریع درباره این موضوع تأکید کرده است.»

میلر همچنین گفت که آمریکا برای کسب جزئیات بیشتر درباره این ادعا، با کابینه اسرائیل تماس برقرار کرده است و اعضای کنگره آمریکا نیز در این‌باره توجیه شده‌اند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) در دسامبر ۱۹۴۹ تأسیس شد و یک مؤسسه امداد‌رسانی و تأمین تسهیلات و کمک‌های انسانی برای حمایت بیش از ۵ میلیون پناهنده ثبت شده فلسطینی است. 

انتهای پیام
captcha