حال و هوای شهر شیراز علوی و مهدوی است
کد خبر: 4195822
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
امام جمعه شیراز در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع):

حال و هوای شهر شیراز علوی و مهدوی است

مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی استان فارس با حضور آیت الله دژکام برگزار شد.

حال و هوای شهر شیراز علوی و مهدوی استبه گزارش ایکنا از فارس  و به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع)، در وصف جایگاه آن حضرت گفت: خداوند متعال در این عالم آفرینش برای حمایت از دین و پیامبر اکرم(ص) شخصیتی مانند امیر المومنین علی(ع) دارد که تصریحا خدا میفرماید"هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ"(آیه 62 سوره انفال)، این کسی که پیامبر گرامی اسلام را در دعوت الهی تایید کرد، شخص امیر المومنین بود و با وجود او، دیگر نیازی به دیگران نیست. اگر در کارخانه خلقت غیر از این وجود نازنین فرد دیگری خلق نشده بود، چیزی کم و زیاد نمیشد.

وی در ادامه به خصلت متواضع بودن مردم شیراز اشاره کرد و گفت: تواضعی که در مردم شهر شیراز وجود دارد باعث میشود به رغم انجام کارهای بزرگ، خدمتی که به شیعه علی(ع) دارند را مطرح نمیکنند. در حالیکه به گفته رییس کمیته امداد کشور،  در بحث کمک به محرومان هیچ جای کشور به اندازه شیرازی ها خرج نمیکنند.

آیتالله دژکام افزود: حتی رهبر معظم انقلاب فرمودند که شیراز در قله است و این سخن برای این است که کارهای این مردم برای خداوند متعال انجام می شود. آنها با عشق و علاقه و برای خداوند متعال، خرج میکنند. مجاهدت خاموش شیرازیها در راه خداوند متعال زبانزد است.  حال و هوای شهر شیراز، علوی و مهدوی است و باید قدر این حال و هوا را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه روز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) باید چشم به راه امام زمان(عج) باشیم چرا که عموی بزرگوار ایشان در این دیار شهید شده است، افزود: هیئات مذهبی شیراز و استان فارس هم در جشن میلاد امیر المومنین به صورت ویژه عنایت کنند و هم هفته آینده در ۱۷ ماه رجب نقش آفرینی کنند.

آیتالله دژکام در پایان گفت: دیانت مردم شیراز حتی در صحنه بین الملل زبانزد است. بنابراین در روز شهادت به صورت ویژه برنامهریزی خواهیم کرد تا حرم جلوه خاصی با حضور جمعیت مردم و هیئات مذهبی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha