از شهادت مدیر شبکه القدس الیوم تا ادعای رئیس رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی با عربستان
کد خبر: 4194601
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
در صدوچهارمین روز جنگ غزه

از شهادت مدیر شبکه القدس الیوم تا ادعای رئیس رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی با عربستان

بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، امروز مدیر شبکه تلویزیونی القدس الیوم به شهادت رسید. از سوی دیگر رئیس رژیم صهیونیستی ادعا کرد عادی‌سازی روابط این رژیم و عربستان کلید پایان جنگ غزه است.

از شهادت مدیر شبکه القدس الیوم تا ادعای رئیس رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی با عربستان

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در صد و چهارمین روز از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه، جنایات این رژیم همچنان ادامه دارد. در شبانه‌روز گذشته دهها فلسطینی دیگر به جمع شهدای این تجاوزات افزوده شدند. بنابر آمار وزارت بهداشت غزه تا روز گذشته تعداد شهدای جنگ غزه از مرز 24 هزار و پانصد نفر عبور کرد. 

هرتزوگ: عادی‌سازی با عربستان راه خروج از جنگ است

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با عربستان کلید خروج از جنگ به چشم‌اندازهای جدید است، اعلام کرد: اسرائیل قبل از ۷ اکتبر در مسیر برقراری روابط با عربستان بود، همانطور که با امارات و بحرین  در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام داد.

 وی در سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، از قدرت‌های جهانی خواست تا در مرحله پس از جنگ غزه کمک کنند و گفت: همه ما می‌دانیم که باید چشم‌اندازی وجود داشته باشد، من به این بخش که باید روند عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و همسایگانش از سرگیرد، ایمان دارم، این مستلزم حمایت از تلاش‌های اسرائیل برای تضعیف توانایی‌های حماس است.

هرتزوگ تاکید کرد: جنگ اسرائیل در غزه باید منجر به ساقط شدن جنبش حماس شود که اداره نوار غزه را برعهده دارد.

شهادت مدیر شبکه القدس الیوم

یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فلسطین از شهادت مدیرکل این شبکه در نتیجه بمباران نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد.

 شبکه ماهواره‌ای «القدس الیوم» عصر امروز (پنج شنبه) با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در پیام‌رسان تلگرام، اعلام کرد که «وائل رجب ابوفنونه» ملقب به ابوعماد، مدیرکل این شبکه در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهر غزه به شهادت رسیده است.

از شهادت مدیر شبکه القدس الیوم تا ادعای رئیس رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی با عربستان

القدس الیوم در ادامه این بیانیه از ابوفنونه به عنوان یکی دیگر از شهدای راه قدس و آزادی نام برده و ضمن درخواست رحمت الهی برای وی، تاکید کرد که به رساندن پیام مقاومت ادامه خواهد داد.

 از آغاز تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، نزدیک به ۱۲۰ خبرنگار به شهادت رسیدند که این آمار از مجموع خبرنگاران کشته شده در سراسر جهان طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۲۰۲ میلادی بیشتر است.

رای پارلمان اروپا در حمایت از آتش‌بس

نمایندگان پارلمان اروپا امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند. در این قطعنامه که یک نسخه آن در پایگاه آطلاع‌رسانی پارلمان اروپا منتشر شد، بر لزوم افزایش تلاش‌های سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در این باریکه تاکید شده است. نمایندگان پارلمان اروپا از راه حل موسوم به دو دولتی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس و احترام کامل به قوانین بین المللی تاکید کرده‌اند.

در سند یادشده مواضع خصمانه غرب علیه طوفان الاقصی و عملیات نیروهای مقاومت تکرار اما تاکید شده است: ما واکنش نظامی نامتناسب اسراییل را که باعث تلفات غیرنظامیان، در مقیاس بی سابقه‌ای شده است، محکوم می‌کنیم.

قانون‌گذاران اروپایی همچنین نسبت به بحران انسانی در غزه ابراز نگرانی و «بر نیاز فوری برای دسترسی کامل، سریع، ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تأکید کردند.

آن‌ها همچنین بر تعهدات طرف‌های درگیر بر اساس حقوق بشردوستانه بین‌المللی در خصوص ارائه کمک‌های بشردوستانه تأکید و از مقامات اسرائیلی خواسته‌اند که دسترسی مستمر به کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را با تاکید بر تحویل بی‌وقفه اقلام ضروری مانند سوخت، غذا، آب، تجهیزات پزشکی و سرپناه، مطابق با قوانین بین‌المللی تضمین کند.

نمایندگان اروپا در بخش دیگری از این قطعنامه، بر لزوم پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی تاکید و تصریح کردند: شهرک سازی های اسرائیل در کرانه باختری، از جمله قدس شرقی، بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است.

این قطعنامه با ۳۱۲ رای موافق، ۱۳۱ رای مخالف و ۳۲ رای ممتنع تصویب شد. این سند اگرچه جنبه الزام‌آور ندارد اما یک تغییر چشمگیر در مواضع پارلمان اروپا بشمار می‌رود که پیشتر خواهان توقف موقت درگیری‌ها در غزه بود.

طرح جدید کشورهای عربی

یک روزنامه انگلیسی نوشت کشورهای عربی در حال کار بر روی ابتکاری جهت تضمین آتش‌بس و آزادی اسرای اسرائیلی هستند که می‌تواند به رژیم صهیونیستی پیشنهاد عادی‌سازی روابط با عربستان را بدهد؛ البته درصورتی که این ابتکار به سوی ایجاد کشور فلسطین پیش برود.

 یک مقام ارشد عربی روز پنجشنبه به روزنامه «فایننشال تایمز» گفت امیدوار است کشورهای عربی برنامه‌ای را ارائه دهند که منجر به خاتمه درگیری میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی شود؛ برنامه‌ای که شامل پیش‌کشی از سوی عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه نوشت مقامات عربی پیرامون این برنامه با دولت‌های آمریکا و اروپایی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

انتقاد الحوثی از کشورهای عربی 

عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، در سخنانی گفت ۱۰۴ روز از جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین می‌گذرد که طی آن دشمن بیش از ۲ هزار کشتار و جنایت نسل‌کشی انجام داد.

او گفت: کشورهای اسلامی منطقه نسبت به آنچه که علیه فلسطینی‌ها روی می‌دهد کوتاهی می‌کنند و تمام جهان شاهد مظلومیت و بی‌عدالتی‌هایی است که از سوی سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان‌ها و اتحادیه کشورهای عربی نسبت به مردم فلسطین روی می‌دهد.

رهبر انصارالله یمن عنوان داشت دشمن صهیونیستی تجاوز ناعادلانه‌ای را اعم از کشتار همه‌جانبه و جنایت آشکار علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود.

الحوثی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها به دنبال تحریک مردم فلسطین و رتبه‌بندی رهبران مقاومت آن‌ها در زمره تروریست‌ها بودند. آن‌ها تلاش کردند تا حمایت بسیاری از کشورهای اروپایی را برای دشمن صهیونیستی کسب کنند. آمریکایی‌ها همه انواع حمایت را از دشمن صهیونیستی برای تداوم جنایات خود ارائه می‌کنند و دیگر کشورها را از ارائه حمایت و کمک به مردم فلسطین باز می‌دارند.

او گفت: آمریکا بر تداوم جنایت‌های صهیونیستی علیه ملت فلسطین پافشاری دارد و در این راستا حمایت رسانه‌ای می‌کند. آمریکا از همان روز اول در کنار متجاوزان ایستاد و جهان اسلام را تهدید کرد تا از ملت فلسطین حمایت نکند.

الحوثی خاطرنشان کرد: سخاوت عربی در یاری رساندن به مردم فلسطین و شکستن محاصره غزه و رساندن مواد غذایی و دارو به آن کجاست؟ موضع اکثر کشورهای اسلامی و عربی اکنون در حد همدردی رسانه‌ای و بسیار ضعیف شده است. حتی برخی کشورها در سطح رسانه‌ای اکنون فعالیت منفی علیه ملت فلسطین دارند تا به دشمن صهیونیستی خدمت کنند.

 

انتهای پیام
captcha