واکنش گسترده گروه‌های مقاومت به شهادت صالح العاروری + فیلم
کد خبر: 4191544
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

واکنش گسترده گروه‌های مقاومت به شهادت صالح العاروری + فیلم

اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن معاون دفتر سیاسی جنبش جماس در لبنان با واکنش گسترده گروه‌های مقاومت و جمعی از شخصیت‌های سیاسی مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل نقل از المیادین، رژیم صهیونیستی در حمله‌ای پهبادی به دفتر جنبش حماس در ضاحیه بیروت، صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش و جمعی از فرماندهان گردان‌های قسام را به شهادت رساند.

 

 

 

این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش‌های گسترده‌ای در بین گروه‌های مقاومت و شخصیت‌های سیاسی درپی داشته است.

خواهر شهید العاروری در پیامی شهادت این عضو ارشد حماس را تبریک و تصریح کرد: خداوند را برای این شهادت سپاسگزارم او به آرزوی خود رسید.

در ادامه ویدئویی از تظاهرات فلسطینی‌ها در رام الله را می‌بینید که شهادت صالح العاروزی را محکوم کرده‌اند.

العاروری، شخص دوم حماس که بود؟

العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های قسام ابود که پس از چندین سال تجربه زندانی از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی سنوار از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد. روزنامه یدیعوت آحارونوت در سال ۲۰۱۸ در خصوص العاروری می‌نویسد: «العاروری برنامه‌ریز عملیات‌های مسلحانه حماس شخص دوم حماس شده و انتخاب وی برای این جایگاه تکمیل تغییر ساختار رهبری حماس پس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان مسئول حماس در غزه به شمار می‌رود.

العاروری در کرانه باختری متولد شده و در آنجا رشد کرد و ۱۸ سال از عمر خود را در زندان‌های اسرائیلی به سر برد. وی به راحتی به زبان عبری سخن می‌گفت و با سرعت پله‌های پیشرفت در رهبری حماس را پیمود و پس از آنکه در سوریه، ترکیه و قطر مسئول دفتر حماس بود در لبنان عهده‌دار این مسئولیت شد. در حالی که وی حملات حماس را از لبنان برنامه‌ریزی می‌کرد انتخاب این شخص همواره برای این جایگاه موجب نگرانی اسرائیل بود.

تهدید به ترور العاروری برای نخستین بار نبود. او از سال‌ها قبل مورد توجه صهیونیست‌ها بوده و به واسطه نقشش در آغاز میدان‌های نبرد جدید علیه صهیونیست‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته بود. سال ۲۰۲۱ و حتی قبل‌تر روزنامه‌هایی چون اسرائیل تایمز بارها از قرار داشتن العاروری در لیست ترور خبر داده بودند.

جهاد اسلامی: صهیونیست‌ها بهای این اقدام تروریستی را خواهند پرداخت

احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی بهای جنایات خود از جمله ترور صالح العاروری را خواهد پرداخت.

حماس: این ترور بزدلانه نشانه شکست صهیونیست‌ها در غزه است

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: ترورهای بزدلانه رهبران ملت ما در شکست اراده ما و یا ضربه زدن به مقاومت ناکام خواهند بود. این ترورها بار دیگر ثابت کرد که این دشمن در تحقق تمام اهداف خود در باریکه غزه شکست سختی خورده است.

ایران: صهیونیست‌ها جنایتکار بودن خود را ثابت کردند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام زبونانه رژیم صهیونیستی در ترور شیخ صالح العاروری را به شدت محکوم‌کرد.

کنعانی تأکید کرد که رژیم جنایتکار صهیونیستی با ارتکاب چنین جنایتی، بار دیگر ثابت کرد که بنای پوشالی صهیونیست‌ها بر ترور و جنایت استوار شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اقدام رژیم تروریستی صهیونیستی در ترور شهید صالح العاروری را در نتیجه درماندگی و شکست سنگین و غیرقابل ترمیم در برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی و ملت مقاوم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی و ایستادگی قهرمانانه در برابر ماشین جنگی رژیم متجاوز صهیونیستی علیه غزه در سه ماه گذشته دانست.

جبهه مردمی فلسطین: انتقام این اقدام تروریستی را خواهیم گرفت

ماهر الطاهر از رهبران جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تأکید کرد که انتقام خون العاروری را خواهیم گرفت.

گردان‌های الاقصی: با وجود این ترورها به وظیفه خود ادامه خواهیم داد

گردان‌های شهدای الاقصی گفت: با عزت و افتخار شهادت صالح العاروری رهبر ملی فلسطین و معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را اعلام می‌کنیم.

گردان‌های شهدای الاقصی تأکید کرد که ترور رهبران ما را از وظایف ملی خود در دفاع از ملت خود بازنخواهد داشت بلکه بر اصرار ما بر مقاومت خواهد افزود.

انصارالله یمن: بار دیگر بر همبستگی کامل خود با ملت فلسطین تأکید می‌کنیم

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن گفت: بار دیگر بر همبستگی کامل خود با ملت فلسطین تا احقاق حقوق آن‌ها و اخراج اشغالگران تأکید می‌کنیم.

سخنگوی انصارالله یمن نیز اعلام کرد که جنایت ترور العاروری که تجاوز آشکار صهیونیست‌ها علیه لبنان به شمار می‌آید، قویاً محکوم می‌کنیم.

عبدالسلام گفت: بار دیگر بر حمایت از جنبش‌های مقاومت در فلسطین و لبنان تأکید می‌کنیم.

حزب‌الله عراق: این ترور ناکامی دشمن صهیونیستی در غزه را ثابت کرد

گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد: دشمن اسرائیلی که از حمایت آمریکا برخوردار است، جنایت ترور فرمانده صالح العاروری را پس از ناتوانی نظامی در مقابل با مقاومت غزه مرتکب شده است.

لبنان: اقدام رژیم صهیونیستی محکوم است

نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور لبنان حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که به شهادت صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس انجامید را محکوم کرد.

وی تأکید کرد: این انفجار یک جنایت اسرائیلی است که بی‌شک با هدف ورود لبنان به مرحله‌ جدید درگیری پس از تجاوزهای روزانه و مداوم به جنوب لبنان، صورت گرفته است.

میقاتی گفت: این انفجار بدون تردید لبنان را به ورطه درگیری می‌کشد و واکنشی روشن به تلاش‌های ما برای دورنمودن شبح جنگ از کشور است.

وی افزود: نسبت به روی‌آوردن سطوح سیاسی اسرائیل به کشاندن شکست‌های خود در غزه به مرزهای جنوبی لبنان جهت تحمیل واقعیت‌ها و قواعد درگیری جدید در این منطقه هشدار می‌دهیم.

حزب جبهه عمل اسلامی اردن: ملت فلسطین به راه خود ادامه خواهد داد

مراد العضایله، دبیر کل حزب جبهه عمل اسلامی در اردن با تأکید بر آنکه این ترور بزدلانه مانع در برابر ملت فلسطین نخواهد بود، گفت: العاروری کارنامه‌ای درخشان در مبارزه و جهاد دارد و در وحدت گروه‌های فلسطینی نقشی اساسی داشت.

دفتر سیاسی انصارالله: این جنایت نشانه شکست و ناکامی اسرائیل است

دفتر سیاسی جنبش انصارالله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در ترو صالح العاروری و دو فرمانده قسام توسط هواپیماهای بدون سرنشین در بیروت را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را جنایتی وحشیانه و بزدلانه می‌دانیم که نشان‌دهنده سطح شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی است. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این جنایت نشان‌دهنده نقض کلیه قوانین بین‌المللی و انسانی است و همچنین شاهد دیگری است بر میزان وحشی‌گری اسرائیل که روزانه در حق ملت فلسطین مرتکب جرم و جنایت می‌شود.
انتهای پیام
captcha