از شهادت بیش از 200 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا بازداشت جاسوسان صهیونیست در غزه
کد خبر: 4189767
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰
آخرین اخبار فلسطین

از شهادت بیش از 200 فلسطینی در 24 ساعت گذشته تا بازداشت جاسوسان صهیونیست در غزه

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در نتیجه حمله‌های ۲۴ ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به غزه، ۲۰۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که حمله‌های ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، شهادت دست‌کم ۲۰۱ فلسطینی و زخمی‌شدن ۳۸۴ نفر دیگر را در پی داشته است.

القدره افزود: نظامیان اشغالگر اسرائیلی در برخی منطقه‌های غزه مرتکب اعدام صحرایی فلسطینیان شدند. هیچ تخت خالی‌ای در بیمارستان‌های غزه وجود ندارد و بیمارستان‌ها تعدادی برابر با ۲۵۰ درصد ظرفیت خود را در بر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: زخمی‌هایی که به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند دچار سوختگی درجه ۳ شده‌اند. اشغالگران از تسلیحات ممنوعه بین‌المللی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: بیش از ۷۰ درصد قربانیان حمله‌های اسرائیل به غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. وتوهای صورت‌گرفته از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد موجودیت فلسطینیان در نوار غزه را در معرض خطر قرار داده است.

 شهادت بیش از 200 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

راهپیمایی ضد صهیونیستی در نیویورک

معترضان مردمی در نیویورک با سردادن شعارهایی از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

مردم طرفدار فلسطین به صورت گسترده به خیابان‌های نیویورک آمده و در آستانه کریسمس تظاهرات بزرگی را برگزار کردند.

به گزارش وب سایت گروه فعال ائتلاف  ANSWER، جنبش «برای حمایت از فلسطین مغازه‌های خود را ببندید»، متشکل از گروه‌های طرفدار فلسطین، برنامه‌هایی برای «سازماندهی اقدامات برای تحریم و تجمع در مراکز تجاری» نیز دارند.

در وب سایت این گروه فعال آمده است: نسل کشی اسرائیل در غزه با ظلم باورنکردنی ادامه دارد. در کریسمس امسال، نیروهای اشغالگر حتی مسیحیان که در کلیساهایِ محاصره شده خود در غزه پناه گرفته بودند را هدف قرار داده و جشن‌هایشان را از بین بردند.

این بیانیه در ادامه اضافه می‌کند: مردم در همه جا باید اعلام کنند که هیچ کریسمسی مانند همیشه در طول ایام نسل کشی وجود ندارد!

شهادت بیش از 200 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

هلاکت 48 صهیونیست توسط قسام

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیروهای قسام از انهدام ۳۵ خودروی زرهی و قتل ۴۸ نظامی صهیونیستی طی ۴ روز خبر داده‌اند.

در این ارتباط، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس تاکید کرد که این گردان‌ها در ۴ روز گذشته ۳۵ خودروی زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه به طور کلی یا جزیی منهدم کرده است.

ابوعبیده تاکید کرد که مجاهدان قسام همچنین ۴۸ نظامی اسراییلی را به قتل رسانده و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند.

سخنگوی قسام بیان کرد: علاوه بر این، ۲۴ عملیات نظامی دیگر انجام شد که طی آن نیروهای اشغالگر اسراییلی با راکت‌های ضدزره، ضدنفر و ضداستحکامات هدف قرار گرفتند و مبارزان قسام از فاصله صفر با آن‌ها درگیر شدند و نیروهای پشتیبانی دشمن را هم هدف قرار دادند.

ابوعبیده اظهار داشت که مبارزان قسام دو تونل بمب‌گذاری شده را هم پس از ورود نیروهای یگان یالوم منفجر کرده و یک میدان مین را هم هنگام ورود نیروها و ادوات جنگی دشمن منفجر کردند.

سخنگوی قسام اشاره کرد که ۶ مورد عملیات تک‌تیراندازی هم انجام شده و مجاهدان قسامی مقرهای فرماندهی میدانی دشمن و نیروها و ادوات جنگی آن را با گلوله‌های خمپاره و راکت‌های کم برد در هم کوبیده و شهر اشغالی تل آویو را هم هدف حمله موشکی قرار دادند.

شهادت بیش از 200 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

بازداشت جاسوسان رژیم صهیونیستی در غزه

مقاومت فلسطین موفق شده است که تعدادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی را بازداشت نماید. یک منبع در بخش امنیت مقاومت فلسطین اعلام کرد که فرماندهان مقاومت پس از بررسی اسناد امنیتی به دست آمده در جریان عملیات طوفان الاقصی، تعدادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی را در نوار غزه شناسایی و بازداشت کردند.

منبع مذکور اشاره کرد که فرماندهان مقاومت به گنجی راهبردی دست یافتند که شامل اطلاعات امنیتی حساس در مورد چگونگی ارتباط سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شاباک با جاسوسان خود در نوار غزه و شیوه کار این جاسوسان است و همین مساله کار سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در غزه در جریان نبرد طوفان الاقصی را با سختی و دشواری زیادی مواجه کرده است.

شهادت بیش از 200 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

اعتراف رسانه اسرائیلی به کشته شدن نظامیان صهیونیست با گلوله خودی

به گزارش الجزیره، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اذعان کرد که روز هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌نشینان صهیونیست را هدف قرار داده است.

یدیعوت آحارونوت در مورد جزییات این رخ‌داد نوشت: یک تانک ارتش ۱۲ اسراییلی را در محل اقامتشان در شهرک بئیری هدف قرار داد و آنان را کشت.

نکته جالب توجه آن است که به اذعان یدیعوت آحارونوت این اتفاق در حالی رخ داده که ارتش رژیم صهیونیستی از حضور این ۱۲ شهرک‌نشین صهیونیست در ساختمان هدف گرفته شده اطلاع داشته است.

این روزنامه عبری زبان ادامه داد: ژنرال «باراک حیرام» شخصی است که فرمان هدف قراردادن این ساختمان و افراد داخل آن را صادر کرده است. وی این دستور را با ادعای پنهان‌شدن افراد حماس در این ساختمان، صادر نموده است.

گفتنی است پیش‌تر نیز سخنانی در مورد هدف قراردادن شهرک‌نشینان صهیونیست از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در روز هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان‌الاقصی بیان شده بود که مطلب اذعان‌شده فوق از سوی روزنامه یدیعوت آحارونوت این سخنان را تایید می‌کند.

عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان از سوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) و در غافلگیری کامل نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی آغاز شد و ضربه اطلاعاتی مهلکی را به پیکره این رژیم وارد کرد.

شهادت بیش از 200 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

حملات حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در شهرک‌های آویویم، برعام و یروون در الجلیل در مرز با لبنان به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت مقاوم فلسطین درغزه و یاری مقاومت شجاع و شریف، رزمندگان ما در ساعت ۳:۳۵ بعد از ظهر روز یکشنبه، مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در قلعه هونین با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

همچنین مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در غزه و نیز یاری مقاومت شجاع و شریف آن، مرکز الضهیره با سلاح مناسب از سوی رزمندگان مقاومت هدف قرار گرفت.

حزب الله لبنان در بیانیه دیگری، بیان کرد که با سلاح مناسب شهرک آویویم را هدف قرار داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک دو موشک ضدزره از جنوب لبنان به مرکز مرگلیوت در الجلیل علیا خبر دادند.

این درحالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در شهرک رب ثلاثین هدف قرار دادند.

 

انتهای پیام
captcha