برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران با موضوع فلسطین
کد خبر: 4189532
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران با موضوع فلسطین

کنفرانس بین‌المللی تهران با موضوع فلسطین با حضور شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف برگزار شد.

به گزارش ایکنا، کنفرانس بین‌المللی تهران با موضوع فلسطین و با برگزاری همزمان و جداگانه دو نشست تخصصی صبح امروز در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد.

این کنفرانس در راستای دیپلماسی فعال ایران در خصوص تحولات فلسطین و با محوریت بررسی آثار سیاسی و حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و همچنین راهکارهای توقف فوری این جنایات برگزار می‌شود.

همچنین در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالی‌رتبه دولتی، شخصیت‌های برجسته سیاسی، دینی، اندیشه‌ورز و رسانه‌ای از بیش از ۵۰ کشور جهان مشارکت دارند.

سخنگوی وزارت خارجه: شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود عمل کند

در ابتدای این کنفرانس بین‌المللی دو پنل تخصصی برای بررسی آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه با ریاست ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه و همچنین پنل نقش رسانه، اندیشمندان و رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه به ریاست رضا نجفی، معاون حقوقی وزیر امور خارجه برگزار شد.

نشست اول با موضوع «نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه» با ریاست ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با حضور جمعی از اندیشمندان و متفکران، شخصیت‌های مذهبی و فعالان عرصه رسانه‌ای برگزار گردید.

نشست دوم با عنوان «آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه» به ریاست رضا نجفی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با حضور جمعی از اندیشمندان عرصه سیاسی و شخصیت‌های حقوقی برگزار شد.

برگزاری همايش بین‌المللی تهران با موضوع تهران

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای نشست نقش رسانه، اندیشمندان، رهبران مذهبی در جنگ علیه غزه با اشاره به برگزاری همایش تهران درباره فلسطین همزمان با تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، به تلاش‌های مشترک در عرصه بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ و نسل‌کشی در حال وقوع در غزه اشاره کرد و گفت: رفع محاصره، گشایش مرزها برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و مخالفت با کوچ اجباری ساکنان غزه از جمله اصلی‌ترین‌های اول مد نظر جامعه جهانی است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: این خواست جهانی در قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد خود را با ۱۵۳ رأی کشورهای مختلف به عنوان صدای افکار عمومی جهان نشان داد و جهان با این قطعنامه بر ضرورت توقف جنگ و جنایات صهیونیست‌ها و برقراری آتش‌بس پایدار تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ملت‌های دنیا در تجمعات چند صد هزار نفری خود به وضوح نشان دادند که خواستار پایان بخشیدن به این وضعیت و اتمام جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

کنعانی تصریح کرد: در این شرایط، شورای امنیت باید به وظیفه قانونی و اصلی خود که حفاظت از صلح است عمل کند و انتظار می‌رود فشارها بر آمریکا که تنها کشور مخالف قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت بوده، باعث شده باشد که ایالات متحده صدای مخالفت جهانیان را بشنود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ابراز امیدوازی کرد که کنفرانس تهران با حضور نمایندگانی از طیف‌های مختلف از نخبگان جهان، موجب تشدید فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آن و تقویت همبستگی جهانی با مردم فلسطین شود.

برگزاری همايش بین‌المللی تهران با موضوع تهران

عبداللهیان: آمریکا مانع اصلی توقف جنایات صهیونیست‌ها است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سخنانی گفت: کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین در شرایطی برگزار می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته قطعنامه‌ای را در مورد ضرورت ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سراسر غزه به تصویب رساند، اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی متأسفانه در زمینه توقف کشتار و حملات در اراضی اشغالی هیچ گونه اقدام مؤثری نداشته است.

وی تأکید کرد: اصلی‌ترین مانع در این زمینه دولت آمریکا و برخی متحدان کاخ سفید بوده‌اند که عملاً به حمایت بی قید و شرط از صهیونیست‌ها می‌پردازند.

وزیر امور خارجه، هدف برگزاری کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین را توقف حملات بی رحمانه رژیم جعلی، آپارتاید و اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بین‌الملل بشردوستانه و همچنین یافتن راه‌هایی برای حمایت از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و احقاق حقوق اعلام کرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: دولت‌های مستقل و آزاده لازم است از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنند.

انتهای پیام
captcha