ادامه نبردهای سنگین زمینی در نوار غزه و شوک نظامی به صهیونیست‌ها
کد خبر: 4189205
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
در هفتادوششمین روز جنگ غزه

ادامه نبردهای سنگین زمینی در نوار غزه و شوک نظامی به صهیونیست‌ها

از صبح امروز درگیری‌ها میان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شرق جبالیا و در مجاورت موضع متعلق به گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از سر گرفته شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در شرایطی که ۷۶ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی گذشته، رژیم صهیونیستی هنوز هم در تحقق اهداف خود در جنگ همه جانبه علیه غزه ناکام مانده و تلفات نظامی‌اش همچنان روندی تصاعدی دارد.

شبکه الجزیره، از صبح امروز درگیری‌ها میان مقاومت و نیروهای اشغالگر در شرق جبالیا و در مجاورت موضع متعلق به گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از سر گرفته شد.

بر پایه این گزارش، نظامیان اشغالگر همچنان به محاصره یک ساختمان متعلق به هلال احمر در جبالیا ادامه می‌دهند.

الجزیره اعلام کرد که در ساختمان مزبور، امدادگران و مجروحان حضور دارند.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با نبرد زمینی در جبالیا، در حال بمباران این منطقه است.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: در نبردهای خان یونس در نوار غزه، ۵ نظامی از جمله یک افسر تیپ زرهی به شدت مجروح شدند.

شوک جدید نظامی مقاومت به صهیونیست‌ها

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی از حیرت فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از حضور مبارزان مقاومت در مناطقی از شمال غزه خبر داد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی نوشت: مبارزان قسام در شرایطی به تازگی وارد مناطقی از شمال نوار غزه شده‌اند که ارتش اسرائیل تصور می‌کرد از دو هفته پیش آنها را از وجود نیروهای مقاومت پاک‌سازی کرده است.
این روزنامه همچنین در ادامه نوشت: به نظر می رسد در آینده نزدیک عملیات زمینی ارتش اسرائیل در نوار غزه روندی کاهشی پیدا کند.

از سوی دیگر، روزنامه جروزالم پست امروز در گزارشی عنوان کرد: حمله هفتم اکتبر حماس تغییراتی ریشه‌ای در داخل اسرائیل ایجاد کرده است.

این روزنامه عبری زبان اذعان کرد که حمله هفتم اکتبر جنبش حماس موجب ایجاد تغییراتی ریشه‌ای و اساسی در داخل اسرائیل شد و اعتماد به مقامات سیاسی و نظامی را متزلزل کرده است.

این روزنامه اشاره کرد که شکست‌های اکتبر گذشته منجر به پایان سیطره لیکود بر قدرت در اسرائیل خواهد شد، درست همان گونه که گلدا مایر پس از جنگ سال ۱۹۷۳ قدرت را از دست داد.

شهادت ۵۵ فلسطینی در بمباران‌های ۲۴ ساعت اخیر علیه خان‌یونس

 

منابع فلسطینی گزارش دادند که طی ۲۴ ساعت اخیر در جریان بمباران وحشیانه منطقه خان یونس در نوار غزه دستکم ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

الجزیره گزارش داد: یک منبع پزشکی فلسطینی اعلام کرد در بمباران‌های ۲۴ ساعت گذشته شهر خان‌یونس در نوار غزه ۵۵ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل از برخی منابع محلی اعلام کرد، اشغالگرانی که شهرک و اردوگاه جبالیا را محاصره کردند، به خانه‌های شهروندان یورش برده و آن‌ها را با تهدید تخلیه می‌کنند.
جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد، اشغالگران هنوز مرکز اورژانس جبالیا را در محاصره دارند و جان ۱۲۷ شهروند از جمله کادر پزشکی و ۲۲ زخمی موجود در این مرکز در خطر است.
فلسطینی‌های ساکن شهرک جبالیا صبح چهارشنبه اجساد ۳۰ شهید را که هویتشان مشخص نشد، در قبرستان قدیمی دفن کردند.

پیش از این در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهرهای خان‌یونس و رفح، بیش از ۴۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

برخی منابع محلی اعلام کردند، طی چند ساعت گذشته پیکرهای ۳۲ شهید به بیمارستان ناصر منتقل شده و چهار فلسطینی از جمله چند کودک در حمله هوایی اشغالگران به شهر خان‌یونس شهید شدند.

یک رسانه صهیونیستی اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در غزه به میانجیگران اطلاع داده که تنها گزینه در دسترس رژیم صهیونیستی، تبادل اسرا بر اساس اصل «همه در مقابل همه» است.

شرط سنوار: تبادل اسرا همه در برابر همه

شبکه صهیونیستی «کان» به نقل از یک منبع مطلع مصری از روند مذاکرات غیرمستقیم برای دستیابی به توافق آتش‌بس جدید میان مقاومت فلسطین و این رژیم خبر داد.

این منبع گفت: «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه پیامی به میانجیگران منتقل و در آن تاکید کرده که زمان توافقات بر مبنای آتش‌بس موقت دیگر گذشته و تنها گزینه باقی مانده، تبادل اسرا بر اساس اصل «همه در مقابل همه» است.

در همین راستا، روزنامه الاخبار لبنان نیز نوشت: مذاکرات اسرائیل و حماس در خصوص آزادی اسرا و آتش‌بس در نوار غزه ادامه دارد.

این روزنامه گزارش داد: اصل آزادی یک اسیر صهیونیست در ازای ۱۰ اسیر فلسطینی همچنان پابرجا است.

الاخبار همچنین اعلام کرد که رژیم اسرائیل می‌خواهد قبل از تایید نهایی این اقدام، از خواسته‌های حماس درباره اسامی اسرایی مطلع شود که می‌خواهد به عنوان بخشی از توافق آزاد شوند.

انتهای پیام
captcha