لغو قرارداد یک مدرسه اسلامی در فرانسه
کد خبر: 4187584
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

لغو قرارداد یک مدرسه اسلامی در فرانسه

دولت فرانسه قرارداد خود با مهم‌ترین مدرسه اسلامی در این کشور را لغو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا قرارداد خود را با دبیرستان ابن رشد در شهر لیل در شمال کشور که 20 سال پیش تأسیس شده بود، فسخ و بدین وسیله حمایت خود را از برجسته‌ترین مدرسه اسلامی این کشور متوقف کند.

این تصمیم به دنبال توصیه کمیته مشورتی به ریاست فرماندار بخش شمالی است که در پایان نوامبر گذشته بودجه و محتوای درس اخلاق اسلامی را بررسی کرده بود.

جزئیات بیشتری درباره لغو قرارداد با این مدرسه اسلامی منتشر نشده است.

ایده تأسیس این مدرسه اسلامی به سال 1994 برمی‌گردد، زمانی که 19 دانش‌آموز دختر از یک دبیرستان دولتی در لیل به دلیل امتناع از برداشتن حجاب در کلاس در اجرای تصمیمی مبنی بر ممنوعیت پوشیدن «نمادهای مذهبی آشکار» محروم شدند.

درپی تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که محکومیت‌های گسترده‌ای را در کشورهای اروپایی به دنبال داشته است، دولت فرانسه از هر اقدامی برای ایجاد محدویت نسبت به مسلمانان این کشور بهره‌برداری می‌کند.

درخواست محکوم کردن اقدامات اسرائیل توسط دولت سوئد

درحالی که دولت سوئد در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرده است که این رژیم حق دارد برای دفاع از خود اقدام کند، حزب مخالف سوسیال دموکرات از دولت خواست تا موضوع ممنوعیت ورود شهرک‌نشینان اسرائیلی به اتحادیه اروپا را پیگیری کند؛ چرا که آن‌ها مظنون به ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز هستند.

در همین رابطه مورگان یوهانسون، مسئول سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات خاطرنشان کرد که حدود 200 فلسطینی از 7 اکتبر در کرانه باختری کشته شده‌اند، در حالی که تعداد بیشتری از آن‌ها اخراج و مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

درهمین حال تعداد دیگری از سیاستمداران سوئدی از دولت این کشور خواسته‌اند تا همان گونه که حمله حماس به شهرک‌های اطراف غزه را محکوم کرده است، تخلفات اسرائیل عليه غير نظاميان فلسطينی را نیز محکوم کند.

انتهای پیام
captcha