افزایش جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی در بزرگ‌ترین شهر کانادا
کد خبر: 4184067
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

افزایش جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی در بزرگ‌ترین شهر کانادا

براساس اعلام مقامات کانادا از زمان شروع حمله اسرائیل به نوار غزه، جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی در تورنتو به عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، مقامات کانادایی اعلام کردند که از زمان آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه، تعداد جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی در شهر تورنتو، به عنوان بزرگ‌ترین شهر این کشور، به شدت افزایش یافته است.

مایرون دمیکو، رئیس پلیس تورنتو در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: در فاصله زمانی 7 اکتبر تا 20 نوامبر 78 جرم ناشی از نفرت‌پراکنی گزارش شده است که نسبت به 37 مورد رخ داده در سال 2022 افزایشی حدوداً دوبرابری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد جرایم ناشی از نفرت علیه یهودیان تقریباً سه برابر رشد کرده است و در فاصله 7 اکتبر تا 20 نوامبر به 38 رسید، در حالی که تعداد جرایم در مدت مشابه سال گذشته 13 بود. این درحالی است که جرایم نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و عرب‌ها هم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و از یک مورد در سال گذشته به 17 مورد در سال جاری رسیده است.

رئیس پلیس تورنتو در یک کنفرانس مطبوعاتی که از تلویزیون پخش شد، گفت: تأثیر رویدادهای خاورمیانه بر شهر ما از 7 اکتبر ادامه یافته و تشدید شده است.

از زمان حمله حماس به اطراف نوار غزه و انتقام‌جویی خشونت‌آمیز اسرائیل پس از آن، مقامات تورنتو 25 نفر را دستگیر کرده‌اند و 64 اتهام مرتبط با حوادث مبتنی بر نفرت‌پراکنی دنبال کرده‌اند.

دمکیو افزود: جرایم ناشی از نفرت نه تنها به قربانیان، بلکه به همه اعضای جامعه آسیب وارد می‌کند.

در همین رابطه شبکه CBC اعلام کرد بسیاری از حوادثی که در تورنتو و اتاوا رخ داده، به طور مستقیم با تنش‌ها در خاورمیانه مرتبط است.

انتهای پیام
captcha