باید حول محوریت مقاومت اسلامی عراق متحد شویم
کد خبر: 4184062
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
امام جمعه بغداد:

باید حول محوریت مقاومت اسلامی عراق متحد شویم

امام جمعه بغداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر ضرورت اتحاد مردم عراق حول محور مقاومت اسلامی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مجاهد سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد اظهار کرد: پس از فروپاشی دو امپراطوری بزرگ اسلامی در ایران و ترکیه عثمانی، همه ما زیر سلطه استعمارگران قرار گرفتیم، استعماری که تلاش می‌کند فرهنگ ما را در راستای ادامه اشغالگری خود تغییر دهد.

وی ادامه داد: استعمار با سوء استفاده از بسیاری از امور تلاش می‌کند که بین ملت‌های مسلمان تفرقه ایجاد کند، گاهی درگیری‌های مذهبی به راه می‌اندازد و گاهی هم با بازآفرینی رویکرد بعثی‌ها تلاش می‌کند که چهره علما و شخصیت‌های اثرگذار را تخریب کند تا با تضعیف ارکان کشور به استعمارگری خود ادامه دهد.

آیت‌الله موسوی با تأکید بر این که دشمنان امت اسلامی تلاش می‌کنند فرهنگ نفرت را بین مسلمانان ترویج دهند تا مسلمانان با هم دشمن شوند، آنان همچنین فرهنگ سب و فحش دادن را ترویج می‌کنند تا جایی که اکنون می‌بینیم در فضای مجازی این فرهنگ رایج شده و هیچ احترامی برای بزرگان، عالمان دینی و سیاستمداران وجود ندارد.

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به آتش‌بس موقت در غزه بیان کرد: این آتش‌بس بعد از پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین به دست آمد زیرا صبر و ایستادگی مردم غزه و همچنین پایداری مقاومت در برابر جنگ افزارهای صهیونیست‌ها، اشغالگران را مجبور به پذیرش شروط مقاومت کرد.

وی افزود: آنچه در غزه رخ داد معنای مقاومت را به ما فهماند، مقاومت یعنی ایثار تا تحقق پیروزی، زیرا هیچ راه حلی جز مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

آیت‌الله موسوی در ادامه اظهار کرد: وجود اسرائیل یکی از گناهان بزرگ آمریکاست. همه جنایاتی که در غزه اتفاق افتاد و این نسل‌کشی با پشتیبانی آمریکا اتفاق افتاد.

وی همچنین با اشاره به جنایت آمریکا در هدف قرار دادن مقر حشدالشعبی عراق در منطق جرف الصخر که به شهادت چندین رزمنده انجامید، گفت: جنایت‌های آمریکا در عراق امر جدیدی نیست.

امام جمعه بغداد همچنین خواستار وحدت مردم عراق به محوریت مقاومت اسلامی عراق شد.

انتهای پیام
captcha