رژیم اشغالگر در شکنجه اسرای زن هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد
کد خبر: 4184051
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
دو آزاده فلسطینی:

رژیم اشغالگر در شکنجه اسرای زن هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد

دو نفر از اسرای زن فلسطینی که روز گذشته در چارچوب تبادل اسرای رژیم صهیونیستی با حماس آزاد شدند، تأکید کردند که رژیم اشغالگر در شکنجه اسرای زن در زندان‌ها هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دو اسیر زن فلسطینی اهل بیت‌المقدس که دیروز طی مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی آزاد شدند تأکید کردند که رژیم اشغالگر از هیچ شکنجه‌ای در ایام اسارت علیه آن‌ها کوتاهی نکرده است.

امانی الحشیم و و مرح باکیر دو اسیر زن فلسطینی هستند که از شرایط دشوار اسارت و عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز در برخورد با اسرا سخن گفتند.

مرح باکیر در سال 2015 در حالی که فقط 16 سال سن داشت در راه بازگشت از مدرسه هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفته و زخمی و سپس به زندان منتقل شد.

امانی الحشیم هم که مادر دو کودک است، در دسامبر 2016 در حالی که سوار بر خودروی خود در حال عبور از پست ایست و بازرسی قلندیا در شمال بیت‌المقدس بود، هدف شلیک گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و پس از انتقال به زندان به 10 سال حبس محکوم شد.

امانی با بیان اینکه احساس آزادی‌اش وصف ناپذیر است، گفت:باور نمی‌کنم که به آغوش خانواده و فرزندانم بازگشته‌ام. گویی در خواب هستم.

این آزاده فلسطینیی از درد و عذاب مضاعف در طول مدت اسارتش، گفت: شب و روز به بچه‌هایم، درس‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند فکر می‌کردم، در ملاقات‌ها آن‌ها را از پشت شیشه می‌دیدم، آن‌ها بزرگ می‌شدند و من نمی‌توانستم آن‌ها را لمس کنم. این درد بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه کودکان بالای هشت سال از ملاقات آزاد 10 دقیقه‌ای با والدین خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی محروم هستند، افزود: در این ملاقات‌ها به فرزندم لبخند می‌زدم اما وقتی ملاقات تمام می‌شد در زندان داشتم خفه می‌شدم.

او گفت: سال‌هاست به فرزندانم دست نزده‌ام، آن‌ها را نبوییده‌ام، آن‌ها به سرعت بزرگ شدند در حالی که رژیم اشغالگر لحظات و احساسات شیرین خانوادگی را در سال‌های اسارت از ما گرفته بود.

امانی می‌گوید غم‌انگیزترین لحظه‌اش زمانی بود که پسرش آدم (3 ساله) به دیدارش رفت و از پشت شیشه از او پرسید: اسمت چیست مامان؟

وی افزود که از روز هفتم اکتبر که نیروهای سرکوبگر وارد اتاق اسرای زن در زندان شدند، آن‌ها را مورد ضرب و شتم و شلیک گاز اشک‌آور قرار دادند و تمام وسایل شخصی و اموال آن‌ها را مصادره کردند، انتظار اینکه به زودی معامله‌ای برای مبادله اسرا انجام شود، داشته است.

امانی با اشاره به اینکه صبح روز جمعه از تاریخ مبادله اسرا مطلع و از زندان دامون به زندان المسکوبیه در بیت‌المقدس منتقل شده است، گفت: اینکه در زندان به من گفتند پدرت بیرون منتظرت است زیباترین جمله‌ای است که در طول دوران اسارت شنیده بودم.

2 آزاده فلسطینی: رژیم اشغالگر در شکنجه اسرای زن هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد/اماده انتشار

این آزاده فلسطینی همچنین گفت که رژیم اشغالگر خانواده اسرای آزاد شده را فراخوانده و آن‌ها را از برپایی هر جشن و شادی  حتی پخش شیرینی به دلیل آزادی نزدیکانشان منع کرده است و حتی با هجوم به منزل پدری وی شیرینی‌ها را با خود بردند.

مرح باکیر نیز به نوبه خود می‌گوید که شرایط اسارت اسرای زن بسیار دشوار و مشقت بار است. ادارات زندان‌های رژیم صهیونیستی انسانی برخورد نمی‌کنند و با اسرا به ویژه کودکان، زنان و سالمندان رفتاری انسانی ندارند.

وی افزود: مسئولان زندان‌های رژیم اشغالگر تا آخرین لحظه دست از تحقیر و شکنجه اسرا برنمی‌دارند و در طول جنگ اخیر همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند. اسرای زن را مورد ضرب و شتم قرار داده و به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک و حتی وسایل شخصی آن‌ها را مصادره می‌کردند.

2 آزاده فلسطینی: رژیم اشغالگر در شکنجه اسرای زن هیچ خط قرمزی نمی‌شناسد/اماده انتشار

آزاده فلسطینی می‌گوید که به دنبال عملیات طوفان الاقصی اسرای زن به شکل وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند و حتی شخص وی به سلول انفرادی کشانده شده و در آنجا پس از ضرب و شتم، حجاب را از سرش برداشتند.

باکیر با اشاره به اینکه همه جای زندان‌های رژیم اشغالگر و حتی سرویس‌های بهداشتی دوربین‌های مدار بسته است، گفت: در زندان‌های رژیم اشغالگر زندگی معنایی ندارد.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تبادل اسرا با حماس روز گذشته 39 زن و کودک فلسطینی را آزاد کرد.

این توافق آتش‌بس در مجموع شامل آزادی 50 اسیر اسرائیل در ازای آزادی 150 اسیر فلسطینی و ورود صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است.

به گفته نهادهای امور اسرای فلسطینی رژیم اشغالگر قریب به 350 کودک فلسطینی و 90 زن را در جمع هشت هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های خود نگاه داشته است.

انتهای پیام
captcha