اقامه نماز جمعه بر روی ویرانه‌های مسجدی در غزه + فیلم
کد خبر: 4183899
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

اقامه نماز جمعه بر روی ویرانه‌های مسجدی در غزه + فیلم

ده‌ها نفر از مردم غزه روز گذشته بر روی ویرانه‌های مسجدی در این منطقه، نماز جمعه را برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، ده‌ها نفر از ساکنان نوار غزه بر روی خرابه‌های مسجدی که توسط اشغالگران اسرائیل در جریان تجاوزات 50 روز اخیر در جنگ غزه ویران شده بود، نماز جمعه برگزار کردند.
  
نمازگزاران با توجه به اجرایی شدن آتش‌بس موقت چهار روزه برای اقامه نماز جمعه به مساجد بازگشتند. با وجود بمباران شدید غزه مساجد این منطقه در 50 روز گذشته خالی از نمازگزار نبوده است.
 
 
امام جماعت این مسجد در خطبه‌های خود آیه 8 سوره الصف را خواند: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ: می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد».
 
وی افزود: خدا خواست که مردم به مساجد برگردند و علیرغم اشغالگری اسرائیل که اکثر مردم منطقه را آواره کرد نماز بخوانند.
 
به گفته وزارت اوقاف غزه، تعداد مساجد کاملاً تخریب شده 85 مسجد و مساجد نیمه تخریب شده به 174 مسجد رسیده است. همچنین حملات صهیونیست‌ها در 50 روز گذشته، حدود 15 هزار شهید و ده‌ها هزار زخمی برجای گذاشته است.
 
یکی از کاربران فضای مجازی در توییتی نوشت: این سرزمینی است که دست از آن برنمی‌داریم؛ یا در آن زندگی می‌کنیم  یا زیر آوار می‌مانیم؛ این سرزمین مال ماست و خدا با ماست.
در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، ارتش این رژیم تنها به بمباران مساجد اکتفا نکرده، بلکه بیمارستان‌ها و حتی کلیساها را نیز هدف حملات همه جانبه قرار داده است. 
انتهای پیام
captcha