روند تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شد
کد خبر: 4183858
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

روند تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شد

بر اساس اعلام کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، عملیات تسهیل انتقال اسرای اسرائیلی از غزه به تل‌آویو و اسرای فلسطینی به کرانه باختری از ساعاتی پیش آغاز شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، این کمیته تایید کرد که اسرای اسرائیلی به گذرگاه رفح در مرز مصر رسیده‌اند.

در بیانیه‌ای جداگانه، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: 13 اسرائیلی بازداشت شده در غزه که تعدادی از آنها تابعیت دوگانه هستند، علاوه بر 10 شهروند تایلندی و یک شهروند فیلیپینی ، در ازای آزادی 39 زن و کودک فلسطینی بازداشت شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

همچنین، رادیو اسرائیل به نقل از منابع مصری اعلام کرد: صلیب سرخ اسرای اسرائیلی را در مسیر عبور از گذرگاه زمینی رفح به سمت مصر تحویل گرفته است و این افراد از گذرگاه «کرم ابو سالم» به سرزمین‌های اشغالی بازخواهند گشت.

در همین رابطه، «ضیاء رشوان»، رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر اعلام کرد: مقامات مصری اکنون در گذرگاه رفح برای تحویل گرفتن اسرای اسرائیلی آزاد شده توسط حماس در نوار غزه حضور دارند تا آنها را به اسرائیل انتقال دهند.

بیشتر بخوانید:

رشوان توضیح داد که مصر 25 زندانی از غزه را تحویل خواهد گرفت که شامل 12 شهروند تایلندی و 13 زن و کودک اسرائیلی هستند.

در گزارشی دیگر، سی ان ان به نقل از مقامات اسرائیلی تایید کرد که اسرای اسرائیلی به صلیب سرخ تحویل داده شده‌اند.

 

مجروح شدن کودک فلسطینی در فرآیند تبادل اسرا 

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که یک کودک مقابل زندان عوفر در غرب رام الله با گلوله نظامیان رژیم اشغالگر مجروح شده است.

منابع فلسطینی گزارش کردند که پلیس رژیم اقدام به شلیک گاز اشک‌آور مقابل زندان کرده تا خبرنگاران و خانواده اسرای فلسطینی‌ را پراکنده کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، نیروهای رژیم از صبح امروز به منزل تمام اسرایی رفتند که قرار بوده امشب آزاد شوند. آنها را تهدید و ارعاب کرده و هشدار داده‌اند که برای شادی و جشن اقدامی نکنند و حق مصاحبه مطبوعاتی نیز ندارند. همچنین تلفن همراه برخی اعضای خانواده اسرا را ضبط کرده‌اند.

روند تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شد

با ورود اتوبوس حامل اسرای صهیونیست به خاک فلسطین اشغالی، دو دستگاه اتوبوس صلیب سرخ جهانی حامل اسرای فلسطینی از زندان عوفر خارج شدند.

 

انتهای پیام
captcha