بمباران 150 مسجد و ثبت دو هزار کودک مفقود در جنگ غزه
کد خبر: 4182934
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

بمباران 150 مسجد و ثبت دو هزار کودک مفقود در جنگ غزه

دولت فلسطین ضمن اعلام تازه‌ترین آمار شهدای فلسطینی گفت که در حملات اسرائیل 150 مسجد بمباران شدند و هنوز هزاران نفر از جمله دو هزار کودک مفقود هستند.

به گزارش ایکنا، وزارت بهداشت فلسطین، عصر امروز، یکشنبه اعلام کرد که از آغاز حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری در 7 اکتبر گذشته، تعداد شهدا به 12 هزار و 415 نفر و زخمی‌ها به حدود 32 هزار و 500 نفر رسیده است.

این وزارتخانه با بیان اینکه دستیابی به آمار جدید به دلیل قطعی خدمات ارتباطی در نوار غزه دشوار شده است، گفت: تعداد شهدا در غزه بیش از 12 هزار و 200 نفر است که از این تعداد شهید، پنج هزار نفر کودک و سه هزار و 250 نفر زن هستند و 29 هزار و 500 نفر هم زخمی شدند.

هزاران نفر هنوز مفقودند

در همین حال، هنوز بیش از چهار هزار شهروند در آمار مفقودین هستند که دو هزار نفر آن‌ها کودک هستند، آوارگانی هم که از شمال به جنوب غزه رفته‌اند،می‌گویند که پیکرهای زیادی از شهدا در خیابان‌ها پراکنده هستند.

در خصوص کادر پزشکی هم 205 نفر شهید و 215 نفر مجروح شدند و بیش از 60 خودروی آمبولانس هم هدف حملات اسرائیل قرار گرفت که 55 دستگاه از آن کاملاً از دور خدمت خارج شده است.

بمباران 150 مسجد و ثبت 2000 کودک مفقودی در جنگ غزه/اماده انتشار

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که 26 بیمارستان از جمع 35 بیمارستان غزه به دلیل حملات اسرائیل یا کمبود سوخت از کار افتادند و 52 مرکز درمان سرپایی هم از جمع 72 مرکز یعنی بیش از دو سوم آن فعالیتشان متوقف شده است.

این وزارتخانه با بیان اینکه در حال حاضر در شمال نوار غزه از جمع 24 بیمارستان تنها بیمارستان المعمدانی فعال است، گفت:  تنها در سه روز گذشته سه بیماستان النصر، الرنتیسی و القدس در شمال غزه بسته شدند.

قطعی مخابرات صدها فریاد کمک‌رسانی را بی پاسخ می‌گذارد

از سوی دیگر جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که روزانه صدها مورد تقاضا برای کمک به مجروحین یا محاصره‌شدگان زیر آوار به دلیل کمبود امکانات بی پاسخ می‌ماند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه در فاصله زمانی یازدهم تا هجدهم نوامبر، 51 بیمار از جمله چهار کودک نارس در بیمارستان الشفاء به دلیل قطعی برق و نبود سوخت جان باختند.

برای چهارمین روز متوالی هیچ کمک بشردوستانه‌ای وارد نوار غزه نشده است. آنروا هم می‌گوید به دلیل کمبود سوخت و قطعی مخابرات، امکان استقبال از محموله‌های کمک‌ها را ندارد.

آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی سازمان ملل(آنروا) امشب در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگ در غزه به نقطه‌ای غیرقابل بازگشت رسیده و به قواعد احترام گذاشته نمی‌شود که این امر نادیده گرفتن صریح زندگی غیرنظامیان است.

اما در کرانه باختری هم تعداد شهدا تا یکشنبه شب به 215 نفر و تعداد زخمی‌ها به دو هزار و 800 نفر رسیده است.

در همین حال دولت حماس در غزه هم امشب در نشست خبری اعلام کرد که در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه 150 مسجد بمباران شده که 83 مورد آن کاملاً تخریب شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه اعلام کرد که دو خبرنگار دیگر در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و شمار شهدای خبرنگار از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به ۶۰ نفر رسید. 

ملت و رهبری یمن ایمان به تکلیف حمایت از فلسطین را نشان دادند

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تمجید از عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی اسرائیلی گفت: این عملیات دلاورمردانه منعکس‌کننده ایمان ملت یمن و رهبری آن در عمل به تکلیف لزوم پشتیبانی کشورهای عربی و اسلامی از ملت فلسطین است و اینکه حمایت از ملت فلسطین از مسئولیت‌های ضروری امت اسلامی است.

بمباران 150 مسجد و ثبت 2000 کودک مفقودی در جنگ غزه/اماده انتشار

دبیر کل سازمان ملل متحد هم امشب از حملات هوایی دیشب رژیم صهیونیستی به دو مدرسه ابراز تأسف کرد.

در حملات اسرائیل به دو مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا در شمال غزه و مدرسه تل الزعتر، ده‌ها نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در این باره گفت: عمیقاً از این دو حمله شوکه شدم زیرا دو مدرسه در غزه در کمتر از ۲۴ ساعت مورد حمله قرار گرفتند. ده‌ها نفر از جمله بسیاری از زنان و کودکان در حالی که به دنبال امنیت در اماکن وابسته به سازمان ملل بودند، کشته و زخمی شدند.

بمباران 150 مسجد و ثبت 2000 کودک مفقودی در جنگ غزه/اماده انتشار

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: این جنگ هر روز تعداد تلفات غیرنظامی از جمله زنان و کودکان برجای می‌گذارد و باید متوقف شود. من بار دیگر خواهان آتش‌بس فوری بشردوستانه هستم.

انتهای پیام
captcha