تداوم اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4182550
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

تداوم اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی

جمعی از دانشجویان دانشگاه استنفورد آمریکا اعلام کردند تا زمان قطع روابط این دانشگاه با مؤسسات اسرائیلی و محکومیت جنایات این رژیم، به تحصن خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست آی، جمعی از دانشجویان استنفورد از ادامه دادن به تحصن تا برآورده شدن خواسته‌های خود خبر دادند. 
دانشجویان اعلام کردند تا زمانی که دانشگاه  از اسرائیل دو نشود و جنایات جنگی این رژیم در غزه و سرزمین‌های اشغالی را محکوم نکند به اعتراضات چند هفته‌ای خود ادامه خواهند داد.

طی 27 روز گذشته ده‌ها دانشجو در دانشگاه استنفورد در همبستگی با فلسطینی‌های غزه که هفته‌ها با حملات هوایی بی‌امان اسرائیل مواجه هستند، اعتراضاتی را برگزار کرده‌اند. دانشجویان، متشکل از ملیت‌ها و پیشینه‌های مختلف، در یک محل کوچک متشکل از چندین چادر در یکی از میدان‌های اصلی دانشگاه تحصن کرده‌اند.

دانشجویان در گفت‌وگو با میدل ایست آی گفتند به تحصن خود پایان نمی‌دهند تا زمانی که دانشگاه از سرمایه‌گذاری‌ و همکاری با مؤسسات دانشگاهی اسرائیلی صرف نظر و آن را تحریم کند و اسرائیل را به خاطر اشغال سرزمین‌های فلسطینی محکوم کند. 

دانشجویی که تحصن استنفورد را سازماندهی کرده گفت که این اعتراض برای اطمینان از اینکه غزه در خط مقدم ذهن دانشجویان و اعضای هیئت علمی باقی بماند، بسیار مهم است. دانشگاه استنفورد در گذشته تجمعات زیادی داشته است اما چیزی از آنها حاصل نشد که عمدتاً به این دلیل است که دانشگاه پس از پایان تجمع، خواسته‌های دانشجویان را نادیده می‌گیرد.

وی افزود: پیشنهادهای متعددی به مسئولان نوشته شده و همه آنها به دلیل عدم پیگیری مستمر از سوی دانشجویان نادیده گرفته شده است؛ ما می‌خواهیم فشاری بی‌سابقه ایجاد کنیم.

از زمان اعلام جنگ اسرائیل به غزه، حدود 50 تا 60 دانشجو روز خود را در تحصن سپری کرده‌اند. آن‌ها معمولاً بین کلاس‌ها می‌آیند و در بحث‌هایی درباره فلسطین شرکت می‌کنند. اگر دانشجویان دیگر سؤالی داشته باشند، چندین داوطلب آماده هستند تا دلیل اعتراض خود را با آنها به اشتراک بگذارند آنها جزواتی در مورد صهیونیسم، پوسترهایی درباره استعمار یا کتاب‌هایی در مورد تاریخ فلسطین در اختیار دیگر دانشجویان می‌گذارند.

انتهای پیام
captcha