افزایش موارد اسلام‌هراسی در آمریکا پس از جنگ غزه
کد خبر: 4182211
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

افزایش موارد اسلام‌هراسی در آمریکا پس از جنگ غزه

از شروع تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، شاخص‌های مربوط به اسلام‌هراسی در آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الحره، از زمان آغاز طوفان الاقصی و پس از آن با شروع حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شاخص‌های حوادث مرتبط با اسلام‌هراسی در ایالات متحده افزایش یافته است.

این درحالی است که ناظران و سازمان‌های حقوق بشری نسبت به یک بحران اجتماعی که یادآور پدیده بدبینی و بدگمانی است که پس از حملات 11 سپتامبر 2001 نسبت به عرب‌ها و مسلمانان آمریکایی ایجاد شده بود، هشدار می‌دهند.

در همین رابطه گزارش‌ها حاکی از افزایش چشمگیر حوادث مرتبط با اسلام‌هراسی در آمریکا است؛ شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) از 7 اکتبر تاکنون بیش از 2 هزار مورد آزار و اذیت حامیان فلسطینی در محل کار را ثبت کرده است.

نهاد عوض، مدیر اجرایی  CAIR در سخنانی با بیان این موضوع از تشدید بی‌سابقه حوادث اسلام‌هراسی در محل کار مسلمانان خبر داد و اینکه رؤسای شرکت‌ها، چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی، در خصوص پدیده اسلام‌هراسی نقش داشته‌اند.

وی تصریح کرد که بخش دیگری از آزار و اذیت‌ها مربوط به دانشجویان فلسطینی، مسلمان و حتی یهودی است که مخالف اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه و نیز حمایت ایالات متحده از این رژیم، هستند.

پدیده اسلام‌هراسی به دانشگاه‌ها ختم نشده، بلکه به گفته نهاد عوض، به مدارس و در بین دانش‌آموزان هم کشیده شده است.

مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی – آمریکایی افزود: بخش دیگری از پدیده اسلام‌هراسی به وضوح در حوزه پزشکی قابل مشاهده است و بسیاری از پرسنل درمانی، از جمله پزشکان، پرستاران و متخصصان، در معرض آزار و اذیت قرار می‌گیرند و حتی ممکن است به اخراج آنها از کار به دلیل حمایت از فلسطین منجر شود.

انتهای پیام
captcha