از کشته شدن 9 نظامی صهیونیست تا حمله انصارالله به سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4181892
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۰
آخرین تحولات فلسطین؛

از کشته شدن 9 نظامی صهیونیست تا حمله انصارالله به سرزمین‌های اشغالی

گردان‌های القسام با ارائه آماری اعلام کرد که از صبح امروز 9 نظامی صهیونیست در درگیری با مبارزان مقاومت کشته شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس سه شب تلفات جانی و خسارت مالی رژیم صهیونیستی در را اعلام کرد و گفت که از صبح امروز مجاهدان ما ۹ نظامی صهیونیست را کشتند.

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد: نیروهای مقاومت همچنین ۲۲ دستگاه نفربر صهیونیستی که در تلاش برای نفوذ به نوار غزه بودند، به صورت کامل نابود یا به صورت جزیی آسیب دیده است.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که دو تانک و سه خودروی اسرائیل در جنوب غرب شهر غزه را آلیاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

گردان‌های القسام تجمع نیروهای رژیم اشغالگر را در محور جنوب شهر غزه با سامانه موشکی «رجوم» هدف قرار دادند.

منابع خبری همچنین از درگیری شدید میان رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم اشغالگر در نزدیکی دانشگاه آزاد قدس، در غرب خیابان النصر غزه خبر دادند.

از کشته شدن 9 نظامی صهیونیست تا حمله انصارالله به سرزمین‌های اشغالی

حمله موشکی به تل آویو

به گزارش الجزیره، منابع خبری اعلام کردند که صدای آژیر خطر در تل آویو به صدا درآمده و متعاقب آن انفجارهای شدید هم شنیده شده است.

همچنین گردان‌های قسام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به شرق جحر الدیک نفوذ کرده بودند را با سامانه موشکی ۱۱۴ میلی‌متری «رجوم» هدف قرار داد.

مبارزان قسام نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی که در یکی از ساختمان‌های جنوب غرب شهر غزه سنگر گرفته بودند را با راکت «تی بی جی» هدف قرار دادند.

در محور جنوب شهر غزه نیز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با سامانه موشکی ۱۱۴ میلی‌متری رجوم توسط گردان‌های قسام مورد هجوم قرار گرفتند.

گردان‌های قسام تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در بیت حانون را نیز با خمپاره سنگین هدف قرار داد.

علاوه بر این یک تانک صهیونیستی در شمال غرب شهر غزه، یک نفربر «ببر» و ۳ جنگ‌افزار صهیونیستی دیگر در غرب شهر غزه و دو تانک دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب غرب شهر غزه نیز با راکت «یاسین ۱۰۵» از سوی مبارزان قسام هدف گرفته شد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کرد که نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در موضع «کرم ابوسالم»، محور جنوب غرب غزه و منطقه جحر الدیک با خمپاره هدف قرار داده است.

همچنین نظامیان و ارتش رژیم صهیونیستی در «نتساریم» و اطراف ساختمان «بکرون» نیز با موشک‌های بدر ۱ از سوی گردان‌های قدس مورد هجوم قرار گرفت.

از کشته شدن 9 نظامی صهیونیست تا حمله انصارالله به سرزمین‌های اشغالی

اسامه حمدان: اتفاقات بزرگ‌تری در راه است

اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به ملت فلسطین و ملت‌های آزاده جهان اطمینان داد که اوضاع مقاومت و گردان‌های قسام خوب است و مقاومت کنترل اوضاع را به دست دارد.

حمدان گفت: به اشغالگران می‌گوئیم که جنگ همچنان در مراحل آغازین خود است و اتفاقات بزرگ‌تری پیش‌روست. در نبرد پایان‌دادن به اشغالگری، حمایت از مسجدالاقصی، آزادسازی اسرا و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس به سر می‌بریم.

وی افزود: هدف‌قراردادن زیرساخت‌ها و بیمارستان‌های غزه از سوی اشغالگران برای سوق‌دادن ملت ما به سوی ترک نوار غزه است. اشغالگران می‌خواهند ملت فلسطین را آواره و واقعه «نکبه» را تکرار کنند.

حمدان تصریح کرد: به اسموتریچ می‌گوئیم که ما در این سرزمین باقی می‌مانیم و این شما ترسوها هستید که افرادی گذرا هستید.

وی ادامه داد: ما منتظر گشایش کامل گذرگاه رفح برای ورود کمک‌ها و درمان زخمی‌ها هستیم. ۱۷۰ پیکر در گوری جمعی در بیمارستان شفا دفن شدند؛ این موضوع لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین‌الملل است.

حمدان گفت: ادعاهای اشغالگران در مورد بیمارستان الرنتیسی ساده‌لوحانه است و از حالت روانی یک ارتش شکست‌خورده حکایت دارد. از سازمان ملل خواستیم که کمیته‌ای بین‌المللی برای پیگیری اوضاع بیمارستان‌ها جهت برملاکردن دروغ‌های اشغالگران تشکیل دهد. مجدداً از سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای حمایت از بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی به نوار غزه بیایند.

وی افزود: از ملت‌های عربی و اسلامی و ملت‌های آزاده قدردانی می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که تا توقف حمله به غزه به تظاهرات ادامه بدهند.

وی ادامه داد: هیچ چیز مانع از آزادی اسرای ما از زندان‌های اشغالگران نخواهد شد. نتانیاهو جنگ را به دلایل شخصی طولانی می‌کند و به اسرائیلی‌ها و نظامیان اسرائیلی حاضر در میدان اهمیتی نمی‌دهد.

از کشته شدن 9 نظامی صهیونیست تا حمله انصارالله به سرزمین‌های اشغالی

انگلیس «یحیی سنوار» را تحریم کرد

دولت انگلیس امروز سه شنبه تحریم‌هایی را علیه ۴ نفر از سران ارشد حماس و ۲ نفر دیگر به بهانه تأمین مالی حماس اعمال کرد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی دولت انگلیس، «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه از جمله مقاماتی است که تحت تحریم قرار گرفته است.

این در حالیست که ساعاتی پیش وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را به بهانه‌ های واهی و مضحک علیه مقاومت فلسطین (حماس) وضع کرد.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) با صدور بیانیه‌ای از وضع تحریم‌هایی علیه چند فرد و شرکت مرتبط با حماس خبر داد.

بهانه وزارت خزانه داری آمریکا از این اقدام؛ اعمال تحریم‌هایی علیه برخی از افراد مرتبط با حماس و ساز و کارهای تأمین مالی این گروه از ایران ادعا شد!

از کشته شدن 9 نظامی صهیونیست تا حمله انصارالله به سرزمین‌های اشغالی

ادعای آمریکا: حماس و اسرائیل به توافق نزدیک شده‌اند

یک مقام ارشد آمریکایی در گفتگو به سی‌ان‌ان ادعا کرد که اسرائیل و حماس به یک توافق برای آزادی گروگان‌ها نزدیک‌ شده‌اند.

این مقام آمریکایی تاکید کرد که در حالی که طرفین به دستیابی به یک توافق نزدیک‌تر شده‌اند، مذاکرات همچنان بی‌ثبات است و ممکن است شکست بخورد.

وی ادامه داد: توافق نزدیک‌ است اما انجام نشده است.

یک دیپلمات اروپایی روز دوشنبه ابراز خوش بینی کرد که برخی از اسرای در اختیار حماس در روزها یا هفته‌های آینده آزاد خواهند شد.

به ادعای سی ان ان، در حال حاضر مسایل گسترده‌ای مورد بحث قرار گرفته است. یکی از مسایل آزادی گروه بزرگی از اسرا توسط حماس همزمان با آزادی اسرای فلسطینی توسط اسرائیل است. مبادله اسرا در مقابل زندانیان در جریان یک وقفه مداوم و چند روزه درگیری‌ها انجام می‌شود که می‌تواند تا پنج روز طول بکشد، اما بسیاری از جزئیات، از جمله مدت این وقفه همچنان در دست بررسی از سوی دو طرف است.

این در حالی است که زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره اظهار داشت: شیوه مذاکرات درباره اسرای دشمن نزد ما و واکنش‌های آن، ممکن است جنبش جهاد اسلامی را به خارج شدن از معامله احتمالی سوق دهد. ممکن است جهاد اسلامی اسرای صهیونیست در نزد خود را برای شرایط بهتر حفظ کند.

ارتش رژیم اسرائیل که هدفش از عملیات زمینی در غزه را آزادی اسرا و از بین بردن مقاومت فلسطین اعلام کرده بود به شدت برای تسلیم شدن در مقابل خواسته مقاومت برای تبادل اسرا تحت فشار است.

افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نه تنها کابینه نتانیاهو را مسوول شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی می‌دانند، بلکه کابینه بنیامین نتانیاهو را مسوول کشته شدن اسرای اسرائیلی در غزه می‌داند.

 

حمله موشکی انصارالله یمن به سرزمین‌های اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب حمله موشکی انصارالله یمن به سرزمین‌های اشغالی را تأیید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: پدافند هوایی ارتش موشکی که از منطقه "دریای العقبه" شلیک شده بود، پیش از رسیدن به اسرائیل سرنگون کرده است.

در همین رابطه، سازمان پخش رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که این موشک، یک موشک زمین به زمین بوده که حوثی‌ها از یمن آن را شلیک کرده بودند.

تاکنون جنبش انصارالله یمن واکنشی نسبت به شلیک این موشک ندشتند.

روز یکشنبه گذشته نیز برخی منابع خبری مدعی سرنگون کردن موشک بالستیک جنبش انصارالله توسط پدافند هوایی عربستان شدند.

هفته پیش نیز رسانه‌های عبری با انتشار تصاویری مدعی شدند که سامانه‌های پدافند هوایی عربستان، یک فروند موشک بالستیک را که از یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود،‌ رهگیری کردند.

نیروهای مسلح یمن طی روزهای اخیر در واکنش به تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و قتل عام مردم بی گناه فلسطین، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سمت فلسطین اشغالی پرتا کرده‌اند.

نیروهای مسلح یمن روز جمعه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که اهداف حساس و مختلف دشمن صهیونیستی از جمله اهدافی نظامی را در جنوب اراضی اشغالی در ایلات با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار داده است.

انتهای پیام
captcha