تحلیلگر اسرائیلی: اکثریت جهان ما را تروریست می دانند
کد خبر: 4181888
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

تحلیلگر اسرائیلی: اکثریت جهان ما را تروریست می دانند

تحلیلگر اسرائیلی با بیان اینکه اکثریت جهانیان اسرائیل را تروریست می‌دانند، تصریح کرد که از نگاه افکار عمومی جهان، حماس نیرویی است که برای آزادی می‌جنگد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، یک تحلیلگر اسرائیلی گفت که خیابان‌های کشورهای غربی و عربی اکنون رهبران جنبش مقاومت فلسطین را مبارزان آزادی می‌دانند.

آوی ایساخاروف در روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت: غیر ممکن است آنچه را که به طور فزاینده‌ای به یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های سیاسی تبدیل شده است، نادیده بگیریم.

وی افزود: پس از این کشتار غیرنظامیان اسرائیلی (7 اکتبر)، اکثریت جهان ما اسرائیلی‌ها را تروریست می‌دانند، در حالی که یحیی سنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه) و یارانش را مبارزان آزادی می‌دانند. در سراسر جهان، از جمله افکار عمومی آمریکا و انگلیس و البته در کشورهای عربی چنین نگاهی دارند.

ایساخاروف معتقد است یحیی سنوار اکنون به چیزی دست یافته است که هیچ یک از رهبران پیشین عرب به آن دست نیافته است. او برای توده‍‌ها در اروپا و حتی ایالات متحده تبدیل به یک قهرمان شده است.

وی گفت: در حالی که تقریباً تمام جهان در دو سه روز اول جنگ در کنار اسرائیل قرار گرفتند، حدود نیم میلیون نفر روز شنبه در لندن علیه اسرائیل و به نفع حماس تظاهرات کردند.

وی افزود: خیابان‌های واشنگتن و نیویورک مملو از تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین است و در اروپا همه شعار «فلسطین آزاد» سر می‌دهند بدون اینکه حتی بداند غزه در کجای نقشه جهان قرار دارد.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد: حتی حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله نیز متوجه شده بود که روند جهانی به کجا می‌رود، بنابراین از دادن تضمین برای پیوستن به جنگ حماس خودداری کرد و در عین حال خواستار افزایش فشار بر غرب شد.

انتهای پیام
captcha