خشم تندروها در انگلیس از گسترش تظاهرات ضد صهیونیستی
کد خبر: 4181877
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

خشم تندروها در انگلیس از گسترش تظاهرات ضد صهیونیستی

گسترش تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی در انگلستان، خشم تندروهای این کشور را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه حزب العدالة و التنمیة، تعداد زیادی از جوامع مسلمان در انگلستان به دلیل آنچه که آن‌ها گفتمان تحریک‌آمیز علیه خود در رسانه‌های راست افراطی و برخی از سیاستمداران و مقامات دولتی می‌نامند در وضعیتی از ترس و نگرانی به سرمی‌برند.

این وضعیت پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به وجود آمده است.

در همین رابطه شورای مسلمانان انگلستان افزایش بی‌سابقه جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان را در یک ماه گذشته رصد کرده و هشدار داد که ممکن است این وضعیت بدتر شود.

مسلمانان در انگلیس به دلیل راهپیمایی‌های بزرگی که در این کشور در حمایت از فلسطین و پایان دادن به تجاوزات به غزه برگزار می‌شود، از وضعیت بی‌سابقه‌ای از اقدامات تحریک‌آمیز رنج می برند.

هر چه میزان شرکت در این راهپیمایی‌ها بیشتر می‌شود، اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسلمانان نیز بیشتر می‌شود. تا جایی که گروه‌های راست افراطی تهدید کرده‌اند برای مقابله با این راهپیمایی‌ها به خیابان خواهند آمد.

آمار اعلام شده از سوی شورای مسلمانان انگلستان حاکی از این است که میزان حملات با انگیزه نفرت از مسلمانان در اکتبر گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 140 درصد افزایش یافته و این حملات بیشتر در لندن، پایتخت، متمرکز بوده است.

از جمله جدی‌ترین حملات ثبت شده توسط این شورا، حمله به مسجدی در شهر آکسفورد، حمله به زنی با حجاب با ضربه سنگ و پرتاب مشروبات الکلی به سوی گروهی از نمازگزاران بود که پس از شرکت در راهپیمایی در همبستگی با فلسطین در حال اقامه نماز بودند.

انتهای پیام
captcha