کاهش قابل توجه تعداد نمازگزاران مسجدالاقصی
کد خبر: 4181428
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

کاهش قابل توجه تعداد نمازگزاران مسجدالاقصی

اعمال محدودیت‌های گسترده توسط رژیم صهیونیستی برای مسلمانان در مسجدالاقصی باعث شده است تا در روزهای اخیر تعداد نمازگزاران در قبله اول مسلمانان، کاهشی 90 درصدی داشته باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از رای الیوم، محمد الخلیله، وزیر اوقاف و امور اسلامی در اردن از اعمال محدودیت‌های گسترده برای مسلمانان در مسجدالاقصی خبر داد.

وزیر اوقاف، امور اسلامی و اماکن متبرکه اردن اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل از 7 اکتبر 2023 محاصره شدیدی را در مسجدالاقصی اعمال کرده و راه‎‌های منتهی به این مسجد را بسته‌اند.

الخلیله روز یکشنبه در دیدار با کمیته فلسطین در مجلس اعیان اردن اظهار کرد: تعداد نمازگزاران در مسجدالاقصی کاهش قابل توجهی یافته است و به 10 درصد نمازگزاران در قبل از 7 اکتبر 2023 رسیده است.

وی افزود: نماز جمعه که تا پیش از این با حضور بیش از 50 هزار نمازگزار برگزار می‌شد، اکنون به واسطه محدودیت‌های اعمال شده با تعداد اندکی نمازگزار یعنی تقریباً 5 هزار نفر برگزار می‌شود و بقیه نمازها مانند نماز صبح نیز از 5 هزار نفر به 200 نفر کاهش یافته و در برخی موارد، تعداد نمازگزاران از 120 نفر هم فراتر نرفته است.

وزیر اوقاف اردن خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر به نگهبانان و کارگران مسجدالاقصی هم تعدی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی که به دنبال یهودی‌سازی در قدس و مسجدالاقصی است، از شرایطی که پس از عملیات طوفان الاقصی به وجود آمده، سوء استفاده کرده و به دنبال جلوگیری حضور مسلمانان فلسطین در این مکان مقدس است.

انتهای پیام
captcha