استکبارستیزی همچون اقامه نماز، انسان‌ساز است
کد خبر: 4181206
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
استاد اهل‌سنت جامعه المصطفی:

استکبارستیزی همچون اقامه نماز، انسان‌ساز است

مدیرگروه علمی ـ تربیتی معارف اسلامی فقه شافعی نمایندگی المصطفی در گلستان گفت: استکبارستیزی از نگاه قرآن، امری واجب و همانند اقامه نماز انسان‌ساز است.

نصیب‌الله عمراُف، استاد اهل‌سنت جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان

به گزارش خبرنگار ایکنا، نصیب‌الله عمراُف، استاد اهل‌سنت جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی گلستان عصر امروز، شنبه ۲۰ آبان در نشست علمی «شاخصه‌های مبارزه با استکبار از منظر آیات قرآن کریم» که در مدرسه عالی خواهران نمایندگی گلستان برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: استکبارستیزی از نگاه قرآن واجب است مانند اقامه نماز که به تکامل انسان می‌انجامد. استکبارستیزی، تکلیفی الهی است و موضوعی فقهی به شمار می‌رود، چون فعل انسان است که از مکلف صادر می‌گردد.

وی افزود: از منظر قرآن استکبارستیزی باید فعال و تهاجمی باشد تا به پیروزی برسیم. خداوند در قرآن می‌فرماید «اگر در جنگ به طور تهاجمی وارد شویم، دشمن فرار خواهد کرد»، زیرا آن‌ها ترسو هستند و هیچکس را ندارند، اما مسلمان دلش به خدا گرم است لیکن کافران اینگونه نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ابتدایی بودن، جهانی بودن و ابدی بودن از دیگر شاخصه‌های استکبارستیزی به شمار می‌روند و این عناوین از دلایل آیات قرآن کریم برآمده است، نظیر آیه شریفه، «وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا، چرا در راه خدا، و در راه مردان و زنان و کودکانی که به دست ستمگران تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟!، همان افراد ستمدیده‌ای که می‌گویند: پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!».

در پایان این نشست علمی، خواهران دانش‌پژوه با امضای عهد نامه‌ای در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از ددمنشی رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی که با جنایت اخیرش دل آزادگان جهان را سخت جریحه‌دار و متأثر ساخته است، ضمن محکومیت قاطع این درندگی افسار گسیخته و تجاوز آشکار به کرامت انسانی مردم ستمدیده فلسطین، شعار مرگ بر اسرائیل را سر دادند.

استکبار ستیزی همچون اقامه نماز، انسان‌ساز است

انتهای پیام
captcha