فراخوان حماس برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه/ شهادت نوه اسماعیل هنیه
کد خبر: 4181001
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷

فراخوان حماس برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه/ شهادت نوه اسماعیل هنیه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از همه کشورهای جهان؛ به ‌ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از همه کشورهای جهان؛ به ‌ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در نوار    دست به اقدامات فوری بزنند و دولت آمریکا را برای توقف تجاوزات، باز کردن گذرگاه‌ها، کمک‌رسانی به مردم باریکه غزه و تسهیل خروج مجروحان تحت فشار قرار دهند.

حماس با بیان اینکه صحبت‌های زیادی در رسانه‌ها در مورد آتش‌بس بشردوستانه صورت می گیرد، تاکید کرد که تلاش‌هایی در این راستا و گفت‌‌وگوها و تماس‌ها با برادران قطر و مصر با هدف دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه انجام می‌شود و زمانی که توافق حاصل شد، مستقیما اعلام خواهد شد.

این جنبش تأکید کرد که با وجود این تلاش‌ها و گفت‌وگوها، ماشین کشتار، ویرانگری و نسل‌کشی صهیونیست‌ها علیه مردم ما در غزه متوقف نشده است.

حماس اعلام کرد که اشغالگران بیشتر بیمارستان‌های شهر غزه و شمال از جمله بیمارستان اندونزی، بیمارستان قدس و مجتمع النصر و همچنین بیمارستان‌های روانپزشکی، بیمارستان چشم‌پزشکی و بیمارستان کودکان را بمباران کردند اکنون جان هزاران کودک به خطر افتاده است.

این جنبش اعلام کرد: تعداد بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی که تاکنون مورد هدف قرار گرفته‌اند 135 بیمارستان و تعداد بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی که از خدمت خارج شده‌اند بیش از 64 بیمارستان و مرکز بهداشتی درمانی است.

همچنین یادآور شد: آمار رسمی تعداد شهدا تاکنون از 11 هزار نفر و مجروحان از 27 هزار فراتر رفته است که این رقم فراتر از ظرفیت بیمارستان‌‎هاست، این در حالی است که هزاران نفر از مردم ما همچنان زیر آوار هستند. که نیمی از آنها کودک هستند.

حماس تاکید کرد که کل نوار غزه به ویژه شهر غزه و استان شمالی در معرض بمباران مداوم و سیاست سازمان‌یافته و هدفمند گرسنگی و تشنگی قرار دارد، به گونه‌ای که بشریت هرگز جز در دوران تاریکی و دوران نازی‌ها آن را نشنیده است؛ متأسفانه جهانیان فقط به نظاره نشسته‌اند و هنوز از چارچوب محکومیت و نکوهش خارج نشده‌اند تا جلوی این جنایت علیه کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع را بگیرند.

شهادت نوه اسماعیل هنیه 

خبرگزاری مستقل فلسطین(صفا) گزارش داد، «رؤی همام اسماعیل هنیه»، نوه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در جریان بمباران مدرسه «البراق» غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
 
وی که دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه اسلامی غزه بود، در جریان حملات بی‌رحمانه و ددمنشانه اسرائیل به نوار غزه و در نتیجه بمباران مدرسه البراق به جمع شهدای فلسطینی پیوست.

تیم فوریت‌ها و امداد و نجات و برخی شهروندان باریکه غزه امروز (جمعه)، پیکر ده‌ها شهید را از زیر آوارهای مدرسه البراق در خیابان «لبابیدی» در محله النصر در شمال شهر غزه خارج کردند.
فراخوان حماس برای جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان در غزه/ شهادت نوه اسماعیل هنیه
منابع محلی و شاهدان عینی گزارش دادند: پیکرهای بیش از 50 شهید که بیشتر آنها کودک، زن و سالخورده بودند، از داخل مدرسه بیرون آورده شدند.

۲۵ مهرماه نیز جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اردوگاه الشاطی واقع در نوار غزه را بمباران کرده بودند.
 
وزارت بهداشت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای جدیدترین آمار شهدا و مجروحان فلسطینی جنگ غزه را اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون ۱۱۰۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که ۴۵۰۶ نفر از آنان را کودکان، ۳۰۲۷ نفر از آنان را زنان و ۶۶۸ نفر از آنان را افراد سالمند تشکیل می‌دهند.
 
علاوه بر این وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، بیش از ۲۷ هزار فلسطینی زخمی شده‌اند.
انتهای پیام
captcha