400 شهید و زخمی در جبالیا و ورود انصارالله به نبرد با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4179106
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
آخرین تحولات فلسطین؛

400 شهید و زخمی در جبالیا و ورود انصارالله به نبرد با رژیم صهیونیستی

به گفته منابع پزشکی فلسطینی، در جنایت جدیدی که صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا رقم زدند، بیش از 400 نفر شهید و زخمی شده‌اند. ژنرال یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم از هدف قراردادن برخی اهداف در اراضی اشغالی خبر داد و به این ترتیب رسماً انصارالله یمن به عملیات طوفان الاقصی و نبرد با رژیم صهیونیستی پیوست.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، منابع پزشکی فلسطینی در غزه اعلام کردند که در نتیجه جدیدترین جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در غزه بیش از ۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

در نتیجه این جنایت دست‌‌کم ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

وزارت امور داخلی غزه نیز تصریح کرد: بر اساس برآوردهای اولیه در این جنایت بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شدند. در این جنایت وحشیانه ۶ بمب که وزن هر کدام به یک تن می‌رسید، بر سر مردم در اردوگاه جبالیا ریخته شد.

وزارت امور داخلی غزه نیز تأکید کرد: اشغالگران یک شهرک مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا را به طور کامل ویران کردند. بیشتر قربانیان این جنایت را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

رئیس بیمارستان اندونزی در غزه گفت: دست و پای تعدادی از قربانیان جنایت جبالیا قطع شده است.

سخنگوی سازمان‌های امدادی غزه نیز اعلام کرد: پیکر تعدادی از شهدا و زخمی‌ها هنوز روی زمین است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: تعداد شهدای جنایت جبالیا ممکن است بیشتر از کشتار بیمارستان المعمدانی باشد.

از جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا تا اعتراف به تحمل هزینه‌های سنگین در غزه

قطع سخنان بلینکن توسط مخالفان ضد جنگ

معترضان مردمی امروز سه شنبه مکرراً صحبت‌های آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را در نشست استماع کنگره قطع کرده و به جنگ‌افروزی دولت کشورشان به ویژه علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه اعتراض کردند.

بر اساس اعلام این رسانه، این رویداد زمانی رخ داد که وزیر خارجه آمریکا در حال توجیه بودجه تکمیلی موسوم به امنیت ملی دولت بایدن به ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار بود.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال بیان توجیهات دولت بایدن در ارتباط با کمک ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای اشغالگران قدس و ۶۱.۴ میلیارد دلاری برای اوکراین بود که مردم سخنانش را مکرراً قطع کردند.

یکی از معترضان با برافراشتن دست نوشته‌ای حین ارائه گزارش‌های دروغ توسط بلینکن فریاد می‌زد: بیش از این به رژیم اسرائیل کمک نکنید؛ ۶۶ درصد از مردم خواستار آتش بس در غزه شدند، اما فقط یک سناتور چنین درخواستی را مطرح کرد؛ شرم بر شما؛ ننگ بر همه شما؛ جهان خواستار برقراری آتش‌س است؛ مردم حمایت از این جنگ وحشیانه علیه مردم غزه را نمی‌خواهند؛ جنگ را متوقف کنید؛ آتش‌بس کنید.

از جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا تا اعتراف به تحمل هزینه‌های سنگین در غزه

ورود انصارالله به نبرد با رژیم صهیونیستی

ژنرال یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی به صورت رسمی از هدف قراردادن برخی اهداف در اراضی اشغالی خبر داد و به این ترتیب رسماً انصارالله یمن به عملیات طوفان الاقصی و نبرد با رژیم صهیونیستی پیوست.

سریع تأکید کرد: در برابر حملات وحشیانه آمریکا و اسرائیل به نوار غزه باید با توکل به خدا و برای یاری به ملت مظلوم و عزیز فلسطین به وظیفه خود عمل می‌کردیم.

وی در ادامه افزود: تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد را به سوی اهداف مختلف دشمن در اراضی اشغالی شلیک کردیم. تأکید می‌کنیم که این عملیات، سومین عملیات برای یاری به برادران مظلوم ما در فلسطین بود.

سریع گفت: ما تا زمانی که حملات اسرائیل متوقف نشود، به ضربات ویژه به وسیله موشک و پهباد ادامه خواهیم داد. موضع ملت یمن در برابر مسئله فلسطین ثابت و اصولی است. ملت فلسطین حق کامل برای دفاع از خویش و استیفای تمامی حقوق خود را دارد.

وی در ادامه گفت: آن چه که امنیت منطقه را متزلزل می‌کند و گستره نبرد را گسترش می‌دهد، تداوم ارتکاب جنایات و کشتار اهالی نوار غزه و تمامی نقاط فلسطین از سوی دشمن صهیونیستی است.

از جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا تا اعتراف به تحمل هزینه‌های سنگین در غزه

غزه باتلاق و گورستان صهیونیست‌ها

سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در سخنانی در بیست و پنجمین روز از عملیات طوفان الاقصی تأکید کرد که غزه باتلاق و گورستانی برای نظامیان و رهبری سیاسی صهیونیست‌ها خواهد بود و این جنگ پایان کار سیاسی نخست‌وزیر این رژیم را نیز رقم خواهد زد.

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام اظهار کرد: دشمن پس از گذشت بیش از ۲۰ روز حمله، طی روزهای گذشته مانورهای زمینی را در چند محور در نوار غزه آغاز کرد و با رویکرد زمین سوخته از راه زمینی حمله کرد و با بمباران زمینی، هوایی و دریایی ویرانی عظیمی به بار آورد.

ابوعبیده گفت: به محض شروع تهاجم زمینی، ما در تمام جبهه‌ها به دفاع پرداخته و به دشمن پاسخ دادیم و وارد درگیری‌های شدید و مستقیم شدیم و همچنان در این جبهه مشغول نبرد هستیم. مجاهدان ما توانستند در تمام نقاط پیشروی با نیروهای دشمن درگیر شوند و تاکنون ۲۲ خودروی نظامی را با موشک‌های ضد زره آل یاسین منهدم کرده‌اند.

وی افزود: ما برای اولین بار بمب‌هایی را وارد این نبرد کردیم که از فاصله صفر در برابر تانک‌ها استفاده شد. ما در جریان درگیری توانستیم تعداد زیادی از سربازان دشمن را بکشیم و مجروح کنیم و یگان توپخانه موشک‌ها همچنان به دشمن پاسخ می‌دهد.

ابوعبیده همچنین تأکید کرد: ما برای اولین بار در این نبرد از اژدر عاصف علیه اهداف دریایی استفاده کردیم و نیروی دریایی گردان‌های القسام توانست با استفاده از آن که از راه دور هدایت می‌شد، حملاتی را علیه اهداف دریایی در سواحل غزه انجام دهد.

ابوعبیده خاطرنشان کرد: به نتانیاهو و رهبران نظامی او مژده می دهیم که در پایان نبرد زانو خواهند زد و جنگ غزه پایان سیاسی وی خواهد بود. از همه سربازان و رزمندگان شریف این ملت می‌خواهیم فرصت را غنیمت بشمارند و در این نبرد شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما به میانجی‌ها اعلام کردیم که در روزهای آینده تعدادی از خارجی‌ها را آزاد می‌کنیم؛ چراکه تمایلی به نگهداشتن آن‌ها در غزه نداریم.

از جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا تا اعتراف به تحمل هزینه‌های سنگین در غزه

کشته و زخمی شدن 120 نظامی صهیونیست در حملات حزب‌الله

جنبش حزب‌الله لبنان خبر داد که از هشتم اکتبر تاکنون، ۱۰۵ حمله علیه سیستم‌های جاسوسی، ارتباطی و راداری دشمن صهیونیستی انجام داده است.

حزب‌الله تأکید کرد که در جریان عملیات در مرزهای جنوبی این کشور، ۱۲۰ نظامی صهیونیست، کشته و زخمی شده، ۹ تانک منهدم و یک پهپاد سرنگون شده است.

از جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا تا اعتراف به تحمل هزینه‌های سنگین در غزه

وزیر جنگ صهیونیست‌ها: دیروز متحمل هزینه‌های بسیار سنگینی در جنگ شدیم

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز سه‌شنبه بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اعتراف کرده که نیروهای این رژیم روز گذشته هزینه‌های «بسیار سنگینی» در عملیات زمینی در غزه پرداخته‌اند. 

طبق گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، گالانت که در جمع نظامیان نیروی هوایی رژیم حضور داشت، گفت: داریم نیروها را در سطح گسترده در عمق نوار غزه مستقر می‌کنیم.

او اضافه کرد: درگیری‌هایی با نیروهایی که در غزه فعال هستند، در جریان است و نتایج و دستاوردها در میدان نبرد بسیار بالاست.

گالانت با وجود این در ادامه اضافه کرد: «متأسفانه در جنگ هزینه‌هایی هم وجود دارد و هزینه‌های روز گذشته، بسیار سنگین بودند.»

او مدعی شد: علی‌رغم این، ما همچنان مصمم هستیم که ادامه دهیم و پیروز شویم.

از جنایت جدید صهیونیست‌ها در جبالیا تا اعتراف به تحمل هزینه‌های سنگین در غزه

خالد مشعل: صهیونیست‌‌ها انتقام شکست خود را از کودکان می‌گیرند

خالد مشعل، رهبر حماس در خارج سه شنبه شب گفت: رژیم صهیونیستی انتقام شکست خود را از کودکان و زنان فلسطینی می‌گیرد.

مشعل که به صورت اختصاصی با شبکه تی آر تی سخن می‌گفت، با محکوم کردن ️جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه جبالیا گفت: دلاورمردان القسام ضربات سخت و دردناکی به دشمن جنایتکار در غزه وارد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از موضع رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در قبال حوادث و رخدادهای غزه تقدیر کرد و از اقلیت‌های عربی در سرتاسر جهان دعوت خواست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را برای توقف جنایات تروریستی علیه مردم غزه تحت فشار قرار دهند.

مشعل افزود: ️هر کس سلاح به دست دارد، مسئولیت حمایت از مسجدالاقصی و امت بر گردنش است و همه امت اسلامی باید برای محکومیت جنایات علیه غزه به خیابان بیایند.

وی همچنین از علمای امت اسلامی نیز خواست تا با صدور فتواها و فشار بر حکام خود به خاطر آنچه در غزه رخ می‌دهد، قواعد بازی جنگ را تغییر دهند.

انتهای پیام
captcha