مسئول قرآنی بنگلادش: حمایت از غزه وظیفه دینی است
کد خبر: 4179035
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

مسئول قرآنی بنگلادش: حمایت از غزه وظیفه دینی است

مولانا سعد سیف الله مدنی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع مربوط به همه جهان اسلام و مسلمانان است و ما هم حسب وظیفه دینی و انسانی خود از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مولانا سعد سیف الله مدنی، دبیرکل مؤسسه بین‌المللی قرائت قرآن بنگلادش به همراه مولانا مقصود الحق مدنی، مسئول بخش آموزش و مولانا عبدالرحمن مریدا، مسئول بخش مالی این مؤسسه ضمن حضور در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا با سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

میرمحمدی در سخنانی، علاقه‌مندی و آمادگی رایزنی فرهنگی برای همکاری با این مؤسسه در فعالیت‌های قرآنی را اعلام کرد و با اشاره به برگزاری هفته قرآنی از طرف جمهوری اسلامی ایران در داکا در ایام ماه شعبان (دی ماه) امسال، از دبیرکل مؤسسه بین‌المللی قرائت دعوت کرد در این رویداد شرکت داشته باشند.

وی همچنین، آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان برای پیگیری و اعزام قاری ممتاز و بین‌المللی قرآن از ایران به بنگلادش در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری به میزبانی مؤسسه بین‌المللی قرائت قرآن بنگلادش را اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش با اشاره به موضوع روز و مهم تحولات غزه و فلسطین از مهمانان که هر کدام خطیب و امام جماعت مسجدی در داکا نیز هستند درخواست کرد تا به این موضوع بسیار مهم اهتمام داشته باشند و مردم را به حمایت از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی فرا خوانده و در جمعه پیش رو نمازگزاران را حتی المقدور به راهپیمایی حمایت از فلسطین بعد از برگزاری نماز جمعه دعوت کنند.

مولانا سعد سیف الله مدنی هم در این دیدار، گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه بین‌المللی قرائت قرآن بنگلادش ارائه داد و گفت: این مؤسسه بین‌المللی فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی در زمینه آموزش قرائت قرآن به دانش آموزان در مساجد و مدارس قومی و عالیه دارد.

وی در ادامه افزود: این مؤسسه در زمینه آموزش حفظ قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی هم فعالیت‌های متنوع و مختلفی دارد و با با برخی کشورها در زمینه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآنی همکاری می‌کند.

مولانا مدنی آمادگی مؤسسه قرائت برای میزبانی از قاریان ممتاز و بین‌المللی ایرانی در ایام و مناسبت‌های مختلف را اعلام کرد و در پاسخ به پیشنهاد رایزن فرهنگی در خصوص اهتمام به مسئله غزه و فلسطین هم گفت: این موضوع مربوط به همه جهان اسلام و مسلمانان است و ما هم حسب وظیفه دینی و انسانی خود از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت کرده و خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha